Gör om, gör rätt!

Det var ju det här med att lära sig kan man tycka.

 

Efter ungefär 703 morgnar som ser likadana ut borde man ha fattat grejen med att vin faktiskt är jävligt mycket roligare klockan 23 på kvällen än när man vaknar kl 7 på morgonen för att behöva göra välling.

 

Ok, ok. Jag ljuger lite. Jag var inte uppe 7. Mitt barn är ett sådant där förnuftigt barn. Ganska ofta. Ok, jag ljuger igen. Men när det kommer till sömn så är hon i alla fall förnuftig. Hon sov tills 8.30 imorse. Hennes mamma tackar sin (o)lyckliga stjärna för detta!!

 

 

 

Efter 17 Ave Maria och 3 glas vin ser man ut såhär!

Det är ju det här med Skype alltså. "Led meg ikke in i fristelse, jeg kan gå selv"Det är lite så med Skype. Början till slutet! Det är där hälften av mitt sociala liv levs. (ok, 90 procent då) Och ja, jag kan hålla med om att det kan verka lite skrämmande. Men herreknut, så skönt då! Tänk att kunna ha en off knapp på människor! Det är ju fantastiskt! Och mute! Varför har ingen kommit på det irl? Kan ju säga att jag skulle ha blivit en mycket mer social människa då!  Dessutom kan man prata med fler människor samtidigt. Även de som inte gillar varandra. Är det inte perfekt så vet inte jag!

 

Sent blev det i alla fall och när klockan passerat kvart i fem så tittade jag inga fler gånger på klockan. Det kändes på något vis onödigt!

 

Trots detta är jag oförskämt pigg idag och det kryper i kroppen på mig efter att göra saker.

Fixa och dona i lägenheten kanske? Försöka få upp lite saker på väggarna?

Försöka få undan alla dom där kartongerna som morrar och biter efter mig varje gång jag går förbi?

Tvätten.. den där jävla tvätten som ständigt förökar sig!

Eller så kanske vi helt enkelt struntar i alltihop och tar en promenad. Planlöst vandrande med lekplats-stopp och inbyggd fika paus.

 

Ja det hinns väl med alltihop skulle jag tro.

 

Men först: Kaffe! Mycket kaffe! Så är vi redo att starta dagen på riktigt Spöket och Jag!

 

(inlägget skrevs imorse men blev visst inte publicerat)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0