Fastnade på sex...an.




Vi hade en fantastisk dag igår. Vänner som kom hem och drack morgonkaffe och åt lussebullar, en mysmiddag med tända ljus och tomatsoppa samt världens härligaste vinterpromenad med tillhörande pulkaåkning på kvällen!

När vi skulle gå ut gick dock inte allt riktigt lika smidigt längre... Väl i hissen blev lille talibanen arg. Vreden resulterade i att hon kastade pulkan vilket i sin tur självklart resulterade i att snöret fastnade och hela pulkan åka med. Där satt vi, i en hiss på ungefär 1x1m. Pytteliten mao!
DON´T PANIC lixom. Jomenvisst.

Det var bara att ringa jouren och förklara att: Hej, vi sitter fast mellan 6 och 7 våningen och skulle jävligt gärna vilja komma ut. Typ nu!

Efter en halvtimme var vi ute. Svettiga, griniga men tacksamma!

Äntligen kunde vi bege oss ut med Tant T och barnen. 3 lyckliga barn som vi släpade på pulka genom halva det vackra vinterghettot och bort till pulkabacken.
Det var helt fantastiskt. Jag kan verkligen inte förstå hur Alla inte kan älska vinter?! Det är ju så vansinnigt fint överallt. Tyst, stilla, magiskt och vitt!

Snöänglar, pulkaåkning och en promenad som tog andan ur oss två vuxna. Vi har verkligen fått vett på att uppskatta det här med fina vintrar..
Själv tog jag initiativet att lära barnen göra snöänglar.. det gick sådär :)Och vem åkte ungefär mest i pulkabacken? Kan ha varit jag det med. Oooh, I love it!!

Några timmar senare begav vi oss glada och trötta hem för kvällsmat och mys innan det var dags för vaggvisa och natten. Pojken kom mitt i allt och kvällen blev komplett. Vi åt fryspizzan som vi aldrig (av någon anledning) kom oss för att äta i fredags, tittade på tv och bara myste!
Känsloladdade ord, skratt och beröring.


Nu är det morgon. Solen lyser från en klarblå himmel och den gnistrande snön och jag och lilla skrot .. (som har lite feber efter att ha ätit julstjärna) skall bege oss till föräldra/barn grupp på "Rosa Huset" och sjunga och leka av oss lite. Äta frukost för 10:-
Kaffe, frallor och saft. Helt perfekt!

Ja, mina vänner.. Det verkar onekligen som att det blir en bra dag idag igen!

Jag hoppas ni alla njuter lika mycket som oss av vackert vinterväder och snö :)




Kommentarer
Tina

Glad över att få göra er glada. Jag har alltid känt en varm känsla för er båda.

Jag glömde att säga att kattapplikationerna på täcket är en liten hyllning till Herr Greger.



Ha en galet bra kväll



KRAM

2010-12-08 @ 15:50:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0