04 ~ Den första kyssen




Det var på ett ungefär hundra år sedan. Jag vet inte riktigt hur gammal jag kan ha varit. Elva skulle jag tippa på.
Jag bodde i en liten håla vid kusten i Norge och gick i femman.

Jag minns att jag var hemma hos en klasskompis. Jag vet egentligen inte varför jag var där för jag tyckte inte så mycket om honom. Jag tror han skulle hjälpa mig med en matteläxa? Det låter logiskt. Jag var aldrig bra på matte
Någonstans där på eftermiddagen började vi spela monopol och jag minns så väl spänningen som låg i luften.

Varje tärningkast. Varje gång våra blickar möttes. Jag var så jädra nervös.
Dessutom var han snorig och hade en randig, väldigt ful tröja och manchesterbyxor.
Nu när jag tänker på det i efterhand får jag dåligt samvete för det var nog egentligen ganska synd om Lars. Han hade inte så många vänner.
Elin var dock allas vän.
Helst de som inte hade det så lätt. Det hänger nog kvar en idag.

Kyssen kom. Hur minns jag inte. Jag kanske har förträngt det.
Jag minns i alla fall att jag hela vägen hem messade tyst för mig själv:
Oj. Ojoj. Oj. Ojoj. Oj!


Många, många år senare hittade jag en gammal dagbok. En sådan där rosa, med hjärtan på .. och lås. Ni vet?
I den stog det:

"Idag blev jag kysst av Lars. Han är förvisso den fulaste killen i klassen men det är i alla fall en början"

Jag inser nu att det var början till fördärvet.

Och jag är en ond, ond människa. Stackars Lars!
Jag undrar vad han gör idag. Just exakt nu skulle jag vilja skicka honom en blomma. Han var förmodligen bättre än alla dom där killarna tillsammans!


Lars... Om du någon gång skulle se min blogg så är du välkommen på monopol!
Då är det Jag som har randig tröja och manchesterjeans!


Kommentarer
just another butterflie of fire

meeen guud så sött... kan lätt erkänna att det faller ngr tårar. Okey jag är ostabil just nu men herreguuud kärlek

2010-12-02 @ 19:57:06
butterfly.

hahaha okey jag erkänner det kommer en flod nedför ansiktet....får läsa mer imorn.. när jag torkat upp här... puss.

2010-12-02 @ 19:58:15
Jen

Ha ha ha! Vad charmigt! :D

Men stackars kille...eller inte?

Han blev ju åtminstone kysst av någon. :)

Vem vet, idag kanske han är krogens snyggaste! :P

Puss puss

2010-12-03 @ 21:38:27
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0