Var det någon som sade Råtta?

...myskväll med skrotungen resulterade i brödbak.. finally...


Det här med att vara vikarie har sin charm. Man är olika dagar, på olika hus, med olika barn.
Det är olika tider, olika avdelningar och helst två olika pass, på två olika förskolor på en och samma dag.
Spring då. Gör det.

Missförstå mig inte, jag är hemskt tacksam för att få jobba. Det är jag verkligen. Men det är något visst med en fastanställning.
Jag är lite för förvirrad för det här. Jag minns ju aldrig eller hur eller framförallt när jag skall vara någon stans. Peppar, peppar så har det gått bra hittils. Det har det!

Det är alldeles strax dags för jobb igen. På ett nytt hus, ny avdelning och ännu flera barn. Från klockan 13-17. Cp-tid!
Innebär en lång dag för älskade skrot på dagis igen... Men jag tröstar mig med att det är för henne jag kämpar. Alltid.


Jag tänker förresten dela något fint med Er!
Jag fick ett "Pirr" på morgonkvisten. Ett pirr och ett: Jag längtar.
Jag längtar oxå. Det känns mysigt. Opretantiöst. Okomplicerat. Som början på något fint.
Ikväll skall vi titta på norsk film, dricka te och fläta fingrar.

Men först var det visst jobb. Jädra jobb! Jag som hade behövt städa! -suck-

Snart är det i alla fall helg. Helg innebär ny tvättmaskin, Jul på liseberg och pulkaåkning!
Hurra!




Kommentarer
Jen

Pirr!? Myys! :D

Men norsk film? Vadan detta? Låter riktigt skumt... :P

2010-12-03 @ 21:35:30
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0