01 ~ A picture of me ...






Jag är inte bara Elin, inte bara Mamma, inte bara ett Hondjur. Jag är så vansinnigt mycket mer!

Jag är någon som ständigt är på flykt, som letar efter rötter och trygghet. Jag letar efter den där platsen där jag känner att jag kan slå mig till ro och bli den jag vill vara.
Jag är den som ständigt drömmer mig bort. Den som ständigt längtar efter något annat. Alltid Något annat.

Jag har hunnit leva i 27 år. Snart 28. Jag har hunnit bo i 24 eller var det 25 olika lägenheter och skaffa ett barn.
Jag har haft ett antal olika husdjur men ännu fler karlar!
Periodvis har jag varit mer full än nykter och periodvis har jag inte gått upp ur sängen alls.

Periodvis har jag jobbat 240 timmar i månaden, bott på 11 kvm och varit hopplöst förälskad i män som spelar bas eller gitarr.
Rättelse: Det är inte bara periodvis. Jag är Alltid kär i folk som spelar gitarr eller bas. Det är något med att dom spelar sig in huden på mig och fastnar i mina nervtrådar.

Jag har läst in nästan hela gymnasiet på komvux och när jag blir stor vill jag bli socionom. Jag vill jobba med missbrukare och hemlösa just för att jag tror att Jag kan göra en skillnad. Det behövs fler folk med erfarenhet av livet inom det yrket. Inte bara boklärda människor som tror dom vet vad det handlar om!

Jag är utnämnd snoozemästare, rapare (på svenska dårå) och den i vännerflocken som har störst behov av en gps.
Både för att jag inte skall gå vilse och för att dom inte skall behöva leta efter mig hela tiden.

Musik, broderi, mafia wars och böcker är livspassioner. Topp 1 är trubadurmusik.
Den som kallar mig för en fjant får stryk!
Jag är mamma till den vackraste av troll och jag kallar henne för lyckan i livet.

Kan beskrivas som blyg, vulgär, dumsnäll, bitter och varm!

Det finns kanske mer att säga? Vad vet jag?
Just ja... Jag ser inget fel alls i att lyssna på både Larz-Kristerz och Morbid Angel. Jag är jävligt tuff i alla fall!

Så det så!


Kommentarer
emily

oj vad roligt att läsa! vi alla är ju så mkt mer än någons mamma eller en bloggfigur ;) kul att fåå veta så mkt om dig! <3

2010-11-27 @ 08:55:47
URL: http://emslo.blogg.se/
Jen

Jag skulle vilja säga:

Vad roligt att få reda på så mycket om dig!

(vilket det förvisso är)

Men jag vet redan allt...och lite till! :P

Jag älskar denna mening: "Jag har haft ett antal olika husdjur men ännu fler karlar!"

Klockren!

Och jag håller med fullt ut om gpsen. ;)



Du är en fantastisk människa!

Både Rob och jag skrattade oss igenom detta inlägg...och vi älskar dig för det och precis som du är. :D

Puss

2010-11-28 @ 22:11:25
URL: http://pansky.blogg.se/
Marie

Jag undrar om jag någonsin kommer att få träffa dig i verkligheten....du vackra kvinna som får mig att le och känna mig varm inombords varje gång jag läser något som du har skrivit.

Jag hoppas vi ses någon dag....



kramar om min finaste nätvän <3

2012-01-06 @ 19:58:12
URL: http://marieelisabet.blogg,se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0