Du får inte stoppa köttbullar i näsan Sanna...

...såhär sitter ungen och äter yoghurt om man råkar springa runt hörnet för att hämta något...


Ungen är hemskt rolig nu förtiden. Allt skall testas. Hela j.ä.v.l.a tiden! Jaa, jag vet att det skall vara så. Att det är bra för utvecklingen och allt det där .. men jesus, finns det några stopp?

Ni minns säkert att vi pratat om det här med att: ALLT skall stoppas i munnen?
Man kan tycka att nu när ungen är 2 och snart 5 mnd så borde hon sluta med det. Jag menar, vad har hon Inte smakat på?
Sniglar, sten, grus, disktrasor, utspottade tuggumin, papper, kläder.. Ja, ni vet.. det mesta helt enkelt. (även en del som vi inte skall ta upp här!)

Jag trodde på något vis att vi snart hade gått igenom registret för vad som kunde ätas och inte. Men ack, så jädra korkat av mig. Det finns faktiskt en Hel Värld som hon ännu inte har smakat på! Dumma, dumma mamma!

Vaknar inatt av att liten ynklig sak ligger och gråter.. Inser att hon har kräkts.
Lägger barn med ren filt i soffan och börjar i halvmörker slänga ihop smutsiga sängkläder..
Men något fångade min blick.. Små bitar av något slag.. Och jag började spontant och snabbt tänka efter vad ungen hade ätit under dagen. Didn´t make any sense!

Inser att jag är tvungen att tända lampan och kika.. Ja, tro på fasen vad jag hittar..
En hård, gul.. halvstor boll har ungen tuggat isär, tuggat i sig, bitit sönder. och svalt. och kräkts.

Alltså. Jag blir lite trött. Men bara lite! Jag fattar inte ens hur hon kan ha fått upp bolljäveln i sängen för den låg banna mig inte där när vi sjöng Trollmor igår. Det vet jag! Hur GÖR hon??

Det blir en lugn dag idag.. Se hur magen är .. om den fortf. funkar.

Nu är det dags för mat!
Korvstroganoff och ris... favvo!


Förövrigt är det Madickenförbud efter att ungen börjat peta upp okänt antal makaroner i näsan!
Som Lisabeth skulle ha sagt: Du är inte riktigt klok, Sanna.
Och det har hon ju faktiskt Helt rätt i! ;)



Kommentarer
Hanna

Men va kuuuul elin! Visste inte att du också hade en:) Kan vi ju ha följe:D

2010-11-28 @ 17:44:58
URL: http://disfis.blogg.se/
Jen

Ha ha! Tokunge! :)

Men är du verkligen säker på att hon är en människa?

För hon låter riktigt lik en hund, a´la Bamse, med att tugga i sig bollar. :D

<3



Btw: 30 dagar, ett tema varje dag...

vart är du? :/

2010-11-28 @ 22:14:36
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0