Jag vill ge Er hela världen...



Jag vaknade med ett leende idag. På trots av att klockan ringde kvart i sex. Jag myser nämligen fortfarande efter den fina helgen jag hade.
Jag har umgåtts med vackra människor som fått mig att skratta, dansa, gråta och sjunga högt.
Jag har somnat med varma armar runt mig och någon som stryker mig över håret när jag vaknar.
Jag har druckit vin till frukost och ätit chips till middag, jag har råkat sätta en kniv i fingret och en viss Herre har snott mina skor!

Jag har varit på flykt, hittat hem och gått vilse på samma gång. Men framför allt så har jag njutit. Njutit av varenda sekund. Om man bortser från den tiden jag grät lite över att skrothögen var borta förstås. För det gjorde jag ju när jag ringde och pratade med henne. Som vanligt.
Det är vansinnigt skönt att ha henne hemma igen!!

Nu blir det snart jobb. Innan klockan var fem över 7 hade båda cheferna på förskolekontoret ringt. Den ena mummlade något om att: - Jaha, måste vi börja slåss om dig nu?
Jag fnissade lite och mådde än bättre när jag inser att dom faktiskt behöver mig.
Ömsesidigt behov kan vi säga!

Jag går och gör en kopp kaffe och väcker liten. Hon fick sova lite längre idag nu när jag inte behövda börja förren klockan nio. Nio till Fem. Ikväll blir det varm chocklad och film med Cia!

Ha en fin vintermåndag på Er!

...Idag dansar jag till jobbet och det hoppas jag att ni med gör...!


Kommentarer
Lakritsfantomen

Låter som en härlig helg. Om man väljer bort det där med kniven i fingret alltså, aj, aj.

2010-11-22 @ 20:04:08
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0