Tick tack, Tick tack...Stressad?


Blir ni stressade över tickandet från klockan?
Jag blir det på dagtid. På kvällen är det ett lugnande ljud.
Just nu känns det enbart stressande. Minuterna blir fort en kvart, en timme och jag har så fasligt mycket jag vill hinna med.
Det mesta av vardagsstädet är klart. Nu är det bara att röja Skrot´s rum och renbädda våra sängar kvar. Och tvätten. Evighetesgörat.

Morgonen blev onekligen inte ett skvatt lugn heller. Vi var nämligen barnvakt åt ena bästisen vars mamma var tvungen att jobba. Man skulle kunna säga att en taliban på 2 och en på 3 är highlife.. men ack så jädra söta! Inte ett enda bråk var det heller!
Fantastiska barn. Jag är så stolt över dom!
Skall jag ha ett syskon till Skrotis så skall dom leka precis så där fint. Alltid! För visst kan man bestämma sånt innan? ;)

Mamman som jobbade har nu hämtat den lilla och lämnat denna till sin pappa.
Hon lurade lilla mig att skaffa barnvakt så vi kan bege oss ner till "Bordet" och ta en öl och titta lite på folk ikväll.
Jag kommer dock stanna hemma såpass länge att jag får lov att lägga och godnattmysa liten :) Hon kommer inte hinna märka att mamma är borta :)
Hemskt skönt!
Jag avskyr nämligen att lämna henne. Det gör så fasligt ont i bröstet varje gång.
Är visst till och med likadan när jag lämnar på dagis. Separationsångest tror jag det kallas ;)

Kvällar på "Bordet" är ofta spännande och jag har ett liitet kort på lur som jag kanske borde spela. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu.
Kanske skall jag bara vara lugn och duktig?! Men det ligger ju o andra sidan inte riktigt för mig ;)

Nej... Nu kör vi det sista på städningen så tar vi helg sedan mina vänner!
Kram på Er!


Kommentarer
ina-bina

Äsch, jag berör nog inte, det är mest vanligt gammalt pladder :) Sötunge!

2010-11-05 @ 21:31:42
URL: http://inabina.blogg.se/
TUMADRE - [ ung ensamstående tvåbarnsmamma ]

Hej!

Alice tackar och bockar för hälsningen!

Kram!

2010-11-06 @ 11:51:16
URL: http://tumadre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0