Behind blue eyes...




Bakom de där stora vackra blåa ögonen bor den vackraste av själar. Jag är kär. Jag blir faktiskt bara mer och mer kär för var dag som går. Tänk att den här vansinnigt perfekta och intelligenta varelsen har hittat hit. Till just mig.
Känns fortfarande ofattbart ibland. Den där lyckan som infinner sig när jag inser att hon är min. Eller ok, inte Min. Men ni fattar!

Hon börjar bli så stor nu. Hon säger verkligen ifrån. Mer än att bara skrika hysteriskt nej, menar jag då!

Konversation på bussen häromdagen när hon bökar runt med armar och ben.
Jag: Men Sanna, det där går ju faktiskt inte!
Sanna: Blänger på mig precis som om: Du är ju dum! Och säger:
Men mamma.. det Funkar! ... och satte sig ordentligt!

Jag kan ärligt säga att jag fick mig ett gott skratt!

Eller nattningsproceduren, som är sådär jättekul numera. Hon har drabbats av "Alfons-Syndromet" skall bara.
Vatten, mat, välling och gud, vet vad!
Numera är det även: Mamma, jag är så lessen!(med världens puppyeyes) ... Samtidigt som hon flinar och lägger armarna runt halsen på mig!
Ja, jag säger ju det. Hon vet minsann hur man smälter ett mammahjärta!

Förövrigt (ja, jag vet att ni vill veta det!) så förkastar hon pottan och bajsar på toaletten. Minsann! Duktig hon!
Aldrig velat göra det på pottan heller iofs men nu verkar det som att toaletten är bra. Vi uppskattar det här hemma. Massor faktiskt! Hejdå blöjor?!

Sedan finns det såklart hundra roliga historier till, tusentals anledningar till varför hon är så fantastisk. Men det får räcka nu. Klockan är mycket. Gamla mammor måste sova!

Imorgon är första dagen i resten av vårat liv! Vi skall göra något fint av den!
Jag och den till tider rabies smittade ungen som är ack, lika makalöst underbar och fin!

Godnatt vänner... Dröm sött!


Kommentarer
Lina

Gud vilken underbar jacka finaste tjejen har på sig!! Får man fråga vart den är köpt? :p Tokfisen, förstår att hon kan smälta sitt mammas hjärta med dom goa kommentarerna. Gosunge! kram

2010-10-26 @ 06:35:57
URL: http://ninninusens.blogg.se/
ina-bina

NI är söta! :D

2010-10-26 @ 10:02:24
URL: http://inabina.blogg.se/
ina-bina

Jackan är för övrigt jättetuff med stjärnorna! :)

2010-10-26 @ 10:03:10
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0