"Elin, man borde ha gps på dig"



Jag upphör aldrig att förvånas över Hur extremt förvirrad och disträ jag är. Jag förstår inte riktigt hur det går till faktiskt!
Dagen idag såg ut såhär:

Jag skulle hämta min telefon i Majorna. Närmare bestämt Sandarna. För Er som inte bor i närheten så ligger det en bra jädra bit ifrån där jag bor!

Jag börjar med att åka till Angered där jag får reda på att det är stopp i spårvagnstrafiken. Jaha, lovely tänker man. Förvisso tacksam att det står en vagn inne så slipper stå ute och frysa.
Innan vi hade börjat rulla sov jag. Och spårvagnstoppet varade i 40 minuter ungefär. Halleluja!
Nåväl, vad spelar det för roll. Jag satt ju på en spårvagn som jag Trodde skulle ta mig till mitt mål. Ingen fara där inte!
Tji, fick jag! Minsann!

Blev väckt av konduktören på Linnéplatsen som tydligen var endhållplats idag. Sablars. Inte alls dit jag skulle.
Jaha, tänkte jag och ranglade trött av, korsade spåret och väntade på en vagn som skulle in till staden igen.
Och en vagn kom det... som jag såklart hoppade på.
Jag hann att åka ett antal hållplatser innan jag kopplade att jag faktiskt var på väg åt fel håll. Bort från stan...

Men hallå? Är det möjligt? Igen! Jodå, det är klart att det var det! Inga problem. Så i ytterligare 7 minuter, snorkall vind och regn. (mycket regn) väntade jag in ännu en spårvagn. För att ta mig till stan. Vilket jag lyckades med den här gången.
Behövde bara byta vagn två gånger till för att finally komma rätt.
Att ta sig fram och tillbaka från Angered tog över 3 timmar. Rekord!

Som Sofie Skrev i ett sms på eftermiddagen: "Elin, man borde ha gps på dig så man ser vart fan du tar vägen!"

Jag kan erkänna att hon har en poäng. Men bara idag. Frågar du imorgon kommer jag neka!

Nu tar jag och drar mig tillbaka. Dagen har varit lång och konstig. Men en positiv händelse var ju att Fisk kom och mötte mig i Angered och följde med mig hem och drack kaffe.
Det var ett tag sedan vi hängde och jag har saknat honom.

Natti mina vänner....


ps: imorgon får spårvagnarna klara sig utan mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0