Okt. 6, 2010 and counting...


Skadeglädje ÄR den sanna glädjen!


John Mayer sjunger ur mina högtalare och han repeterar:

Who says I can't be free
From all of the things that I used to be
Rewrite my history
Who says I can't be free?

Så nu är det så. Jag är fri. Jag är glad! Jag dansar.
Hamburg om två dagar. Countdown! Dejten.
Dejten för Helvete! Är det redan imorgon? 
detkanhändajagkommerdöförjagharplötsligtingeniqingakläderingenkollallspåhurmangör!
Herrejesus!

Oh well .. oavsett hur det en går imorgon så vet jag att funnit tillbaka till en gammal vän. Det betyder mycket! Det blir som det blir helt enkelt. Just nu satsar jag på en skitmysig kväll och att jag måste, måste vakna av väckarklockan som kommer ringa 05.30.
Avgång by Car till Hamburg 06.00!

Idag leker jag hemmafru. Jag springer i den där jävla tvättstugan, får träningsvärk av att hänga 4 maskiner tvätt och jag minns Precis varför jag skaffade en egen tvättmaskin i lägenheten!
Dock har min tvättmaskin (älskade, älskade apparat!) börjat att tacka för sig. Det låter värre än Irak i badrummet när centrifugprogrammet går igång och jag misstänker att även programkortet börjar tacka sig för sig och längta till dom eviga jaktmarkerna. Jag är lessen. På riktigt!
Så nu snälla, älskade tomten önskar jag mig tvätt/torkmaskin i julklapp!
Jag har varit förj*vla snäll heela året! Jag lovar!

Inte nog med att jag leker maratonlöpare så tänker jag vara en sådan där pedagogisk mamma och baka frallor med mitt barn ikväll så att vi kan komma hem på måndag och ha färskt bröd i frysen!
Mysfaktor a´la 300 när man kan äta nybakat (tinat då om det skall vara så noga) dricka varm saft.. (ok, liten får kanske inte det då) ha tända ljus och kolla på Astrid Lindgren.
Då är livet bra fint!

Mer då? Det mesta av städningen är klar tack o lov! Lite småplock kvar men det finns det tid åt ikväll när Lilla Skrot sover!
Men packa, packa är bra! Det vore så hemskt dumt att behöva springa naken med tuttarna fladdrandes i Hamburg?!
O andra sidan har jag hört att dom har sådana där *cencur* gator. så jag kanske hade passat in fått nya kompisar? Vem vet?
On the other way igen så kanske dom inte tycker nakna småbarnsmammor med hängbuk och fladdrande tuttar är så hett? :o

Jag tror jag helt enkelt går och packar! Det känns bäst så! Det är nämligen snart dags för maraton igen!

//DetdärNakendjuret


Kommentarer
Tina

Hej.

jag kikar bara in som hastigast, jag har också tvättstugan idag.

Läste din kommentar hos mig, hoppas du inte har något emot ifall jag gör ett nytt täcke till lilla skruttfia.

Jag hoppas du får en under dejt/resa till Hamburg. Gör inget jag inte skulle ha gjort. ;-)



KRAM

2010-10-06 @ 18:27:00
Ann

Liten ensamstående mor kan söka fonder till inköp av ny tvättmaskin......

2010-10-07 @ 11:04:54
Daniel

Så du står i, kämpa på duktigt!

Only 2 days left

2010-10-07 @ 15:17:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0