Natten till en ny vecka startar nu...



  • Om 5 timmar och 30 minuter så ringer väckarklockan.
  • Om 7 timmar skall jag vara ute ur dörren.
  • Om 9 timmar skall jag le mitt mest vinnande, förtroendeingivande (läs:falska) leende och fråga: "Vill du ha kvitto på det?"
  • Om 16 timmar kommer jag ha stela ansiktsmuskler och fråga samma kund minst två gånger om han vill ha kvitto på sin dricka och han kommer förmodligen sucka uppgivet över förvirrade kasabiträden när han går ut ur butiken.
  • Om 17 timmar sover jag på spårvagnen och vaknar förhoppningsvis i rätt tid och på rätt hållplats. (Det är spännande varje gång)
  • Om 18 timmar hämtar jag den lilla vackra och beger oss hem.
  • Om 24 ligger jag förmodligen avdäckad i en säng med kläder på för att jag var för trött för att klä av mig.



Exakt så här kommer de nästa fyra dagarna se ut. Mer eller mindre utan ändring.

Jag saknar redan dotra som i slutet av veckan lär ha glömt hur sin mamma ser ut och vilken plats i soffan som är hennes.


Men ett jobb är ett jobb och jobb är bra! Dagis är oxå bra! Det dåliga samvetet är mindre bra! 
För lite sömn är hemskt!


Jag går och slocknar nu. Efter att borstat tänderna med stängda ögon och kissat samtidigt.

Multitasking taken to a new dimension!


Kommentarer
Jen

Ha ha ha! Att jag inte tänkte på dig när det var det fototemat. :P Lovely! Hohoho!



På något sätt så lider jag med dig när jag läser hur dina dagar kommer vara...

Men jag säger som du: Jobb är bra och man ska vara glad för att man har ett. :)

Puss på!

2010-09-13 @ 08:03:01
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0