Sept. 28, 2010 - WannabeHemmaFru!




Dom där höstförkylningarna är aviga dom! Liten hostar fortfarande och är fortfarande hängig som attan. Blir det inte bättre utöver dagen så blir det en till dag hemma imorgon. Men det går i vågor. Som det gör med barn. Vi får avvakta helt enkelt!
Hade säkert underlättat om hon började äta igen med...

Vi får se om dagens middag gör susen:
Sjömansbiff, potatis/blomkålsgratäng med baconbitar och kokta grönsaker.
Jag ser i alla fall fram emot det. Jag lovar!

Vi togs iväg på Föräldra - Barn grupp imorse åtminstone! Väldigt uppskattat var det! Sång och musik som avslutades med lite byggande med play doh lera!
Dock kan jag erkänna en viss frustration över att den fortfarande är roligare att äta än att leka med!
Var det förresten någon av er som hade något snabbt, smidigt recept på det? Det känns som att det är dags att göra lite sånt nu! Blir dyrt att köpa om man likaväl kan köpa själv!

Förövrigt fick jag en kommentar på inlägget ang. amningshysterin som gjorde mig lite trött. Jag skall ta upp det ikväll tänkte jag. När jag samlat tankarna och inte bara vräker ur mig svordomar! ^^

Men tills maten är färdig skall jag ta tag i den där nålen, slötitta på "Juno" och sy fast det där tygmärket på dotras jacka!

//tills vi ses igen... dendärWannabeHemmafrun!


Kommentarer
i

1 dl vatten

2 dl mjöl

1 dl salt

1 msk olja

ev karamellfärg



Superlätt o göra egen "trolldeg" :)

2010-09-28 @ 18:32:17
Daniel

krya på eder i stugan!!! Vila å mycket vätska!

2010-09-29 @ 07:59:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0