Vi har ju förihelvete Drömmarna kvar?!




"Kan det vara så att Meningen med livet är att ständigt vara på jakt efter Meningen med livet?

Ja, det handlar även om att leva i stunden. Njuta av nuet. Ta tillvara på dagen. Jag vet det. Men någonstans handlar det väl om att fortsätta söka? Att inte hela (jävla) tiden nöja sig?

Jag har upptäckt att jag är lite avigt inställd till folk som bara "nöjer sig" med att allt är som det är.
Ungefär som att: Allt är fint så som det är nu och då behöver jag inga drömmar och mål och kan stå på samma plats resten av livet.

Jag är ledsen att behöva säga det men:
Det verkar så fruktansvärt Hemskt tråkigt!


Vad har man kvar om man inte har drömmar och ambitioner?

Jag vet i alla fall med all säkerhet att jag aldrig kommer Nöja mig! Självklart kommer jag vara glad. lycklig. Trivas.
Men jag kommer aldrig, aldrig någonsin nöja mig!

Jag har visioner. Planer för framtiden. Stora som små!
Och jag SKALL förvärkliga dom!

Det verkar som att jag kanske kan få lov att börja plugga igen om ett par veckor. Heltid.
Självklart kommer jag söka jobb under tiden samt jobba mina timmar på tappen.
Men det ser ut som att det kanske kommer en ljusning i alla fall!
Det var på tiden!!

Idag har jag en bra känsla i magen. Idag ler jag lite och jag har känt dom sista dagarna att det faktiskt kanske finns hopp. Det måste det göra.
För trots allt så har jag ju faktiskt allt det där som betyder något i livet:
Den vackraste, bästa dotra, dom finaste människorna som hjälper mig att hålla inälvorna på insidan kroppen, minnen som täpper igen hålen i själen och Drömmar!
Jag har jävligt många Drömmar!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0