Jag njuter...




Nu är det vardag på riktigt.
Hösten närmar sig. Termometern visar på 12 grader utanför.

Höstlycka.

Harmoni.



Och jag njuter. 

Och njuter lite till. 

Den vackraste årstiden. Eller det kanske är vintern? Jag är kluven. 
Jag älskar de båda.


Snart väntar kvällar med kaffe, broderi och film.
Skidsport. På tv såklart.
För att inte glömma grönsakssoppa!


Och kanske det viktigaste av allt: Lövkrig och studs i vattenpölar!
Min älskade lilla dysfunktionella familj - på sitt bästa!
Nu Lever Vi!


Kommentarer
Teresa

Hej Elin! Jag såg din kommenar ang lämningarna på fsk.

Jag lovar dig, att det är precis så många andra barn reagerar och gråten brukar övergå till lek i princip så fort föräldern är utom synhåll.

På mitt jobb brukar vi rekommendera snabba, men tydliga lämningar vid såna tillfällen. Ju längre föräldern stannar, desto jobbigare känns det att lämna. Det hjälper förstås att vara lugn själv (eller åtminstone spela lugn!), för barn känner av nervostitet väldigt lätt...



Annars kan det vara en kul grej att skapa lite rutiner vid lämning. Som att sanna tex alltid får öppna dörren själv, ställa skorna på hyllan, läsa sitt namn på hyllan m.m. Då kanske hon känner sig som en stolt och glad tjej och redo för dagens utmaningar på förskolan :-)



Hoppas det blir bättre nu!!

2011-08-16 @ 18:07:32
URL: http://tumadres.se
Jen

Ghh! Frusna fötter och händer, kallt i hjärtat, ruggigt väder, genomvåta kläder samt dåligt snöplogat.

Nää, vår och sommar ska det va! :P

Sen blir det extra jobbigt att ta sig fram på vintervägarna när man bosätter sig långt ut på landet...Tänk på oss! ;)

2011-08-18 @ 10:39:27
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0