Jag välkomnar den analkande hösten...




Augusti kom med en jävla fart det här året. Jag minns inte om jag säger det varje år. Men det kan finnas en risk att det är så.
Lite som att bli tagen på bar gärning. Nämen jaha, är du hä igen. Hur kom du hit? Nu har det fina vädret kommit och du börjar vänja dig ...
Då kör vi Augusti igen.

Nåväl, det är helt ok för mig. Jag har en pervers längtan efter vinter och decembermys! Och sena höstkvällar icke att förglömma. Ack, så vackert...

Det där bitande regnet, mörkret, ljudet av vindrutetorkare som jobbar för fullt...
Löv som blåser och fastnar i håret. Kaffe på varma, mysiga fik i stan med vänner.
Nej, lider av att det är augusti, det gör jag inte. Alls.


Hösten - Du är välkommen. Med alla förändringar du må bära med dig!



Kommentarer
Marie

Jag som har hatat hösten har lärt mig att tycka om även denna årstid. Jag kommer dock aldrig bli riktigt vän med november för det är då jag fryser ända in i själen och tungmodet smyger sig på...ändå kan jag komma på mig själv att vissa dagar njuta av det kalla regnet...

Jag kommer aldrig att komma underfund med mig själv :/



/queen

2011-08-03 @ 11:43:21
URL: http://marieelisabet.blogg.se/
Tina

jag gillar hösten men inte vintern. speciellt inte januari-april, då håller jag på att bli totalt galen.



nu har min tös lämnat landet och befinner sig i LA sen ett par dagar.

Än har jag inte ens bäddat hennes säng, känns lite småtrevligt när det ser ut som vanligt på hennes rum.

shame on me

2011-08-03 @ 16:51:18
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0