Terapiarbete...



Ni som känner mig vet ju att jag har en del ... vad skall vi säga? Issues, med olika saker.
En av dom är konsistenser. Speciellt då saker som är kladdiga/slemmiga/geggiga.
Jag klarar det inte. Jag kräks. Jag ulkar. Jag mår illa - illa - Jätteilla!

Vi snackar krämer till exempel. Det GÅR inte. Finns inte. Kommer inte i min närhet.
Salva! Euw.

Vi snackar om det är "gegg och klet" runt tandkrämen och shampoo flaskan. Då slängs det. I bästa fall kanske jag klarar av att tvätta bort det. Men jag slänger hellre.
Jag klarar egentligen inte ens av att skriva om det. Det vänder sig i magen på mig.

Har jag nämt att jag var typ 20 år innan jag ens kunde äta sås?
Äter fortfarande helst inte sås PÅ maten. Den skall ligga bredvid. Och man "geggar" inte ihop maten.
Big no no!

Och eftersom Talibanen lite har ärvt det här så tänkte jag att Hell No. Det är ju verkligen skitdumt. Jättedumt.
Hon till och med torkar av gaffelen imellan varven för att den är kladdig.
Ja, jag vet.(Det gör inte mamman)

Men jag tänkte som sagt att vi skulle börja jobba med skiten. Terapiarbete. Så jag köpte fingerfärg till Talibanen. Oh my. Vad tänkte jag?
Ungen tyckte det var skitskoj. Om än geggigt och kladdigt. Och var tvungen att tvätta sig ex antal gånger. Men vi skall jobba på det här. Det skall vi verkligen.

Men fy farao, vad slemmigt!

Alltså seriöst ... Hur fan blir man av med det här problemet lixom?
Och vad har NI för issues. Tell me! Jag behöver känna mig lite mer normal här!



Kommentarer
lindalou

Jag tycker du är jätteduktig som vill förändra dina känslor för geggor. Fingerfärg är en bra start tror jag. Alltså, man kan sällan hjälpa att man har vissa saker för sig.

Jag hatar att köra bil på stora vägar. Inne i stan går det bra att köra men jag kör inte en meter längre tex ut mot en större stad på motorvägen.. Det ställer till problem och jag blir säkert idiotförklarad av vissa men min hjärna säger stopp och tar till panikångestkänslor så vad ska jag göra? Sen har jag en stark fobi mot flugor. Verkligen avskyr dem! Och jag har bott på landet, bredvid en bonngård.. ;-) Smart? Nej.



God fortsättning och ett riktigt gott nytt år önskar jag er!!

Kram

2011-12-28 @ 18:27:26
URL: http://lindahlou.wordpress.com/
cicci

Jag har fobi mot smutsiga handfat. jag kan inte tvätta händerna eller borsta tänderna om det är nåt klet kladd eller hår i!! Klara inte heller av att äta flingor i mjölk. Konsistensen påminner mig om löv i en vattepöl :)

2011-12-28 @ 19:35:51
Tina

död materia mot min hud

då menar jag hårstrån som fallit av, avklippta naglar som ligger och ser mordiska ut.....



tösens löshår ger mig verkligen creeps.



och när grabbarna hade möss och råttor som "husdjur", det gick an att röra vid dem ända tills jag kände svansen uäh!



och jag fixar inte att se skinnsidan av fisk oavsett det är lax, sill eller annat... (ormfobi)

2011-12-28 @ 22:01:33
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0