En liten andningspaus...




Det här var en måndag helt i min smak. Avkoppling och frisk luft! Inte ett dugg mer faktiskt!

Vi spenderade helgen med K som kom på besök.
God mat, fina kvällar och en tur till Liseberg där även talibanens mormor och karl var med! ♥
Julstämning I tell you!

Liseberg under december är ett måste för Er som inte har varit där. Det är helt enkelt så fasligt vackert med alla ljus, alla små stånd med ostar, korv, dockor, glögg och allt möjligt annat.
En upplevelse för både barn och vuxna!
Vi avslutade våran vistelse där med julbord. Klassiskt, väldigt gott och trevlig atmosfär.
(trots att ungen på tio sekunder lyckades försvinna och återfanns 10 minuter senare på toaletten...-suck-)

Söndagkvällen åkte K hem för att jobba de sista dagarna som var kvar innan julledighet medan jag och Lillskrot åkte hem till J och T för en julmiddag.
Det beryktade, årliga julbordet jag har varit gäst på de senaste 7-8 åren.
I år var det dock i mindre skala samt alkoholfritt då det var på en söndagkväll. Men absolut lika trevligt som vanligt och maten var precis lika god som vanligt!
Att vi (även det i sedvanlig ordning) fick med doggybag ala kingsize storlek var vansinnigt uppskattat. Antar ni kan gissa vad vi åt till middag även idag! :)

Idag var det knallblå himmel och strålande sol. Världen lyste vackert och det kändes som en skam att bege sig hem efter dagis. Det blev en promenad genom skogen och ner till sjön där vi strosade runt och krossade is, letade skatter och hittade på sagor.
Det är fantastiskt vilken fantasi barn har. Än mer fantastiskt är alla diskutioner vi har nu när hon börjar bli äldre.
Min älskade lilla, kloka, vackra unge!

Den intensiva helgen i kombination med massa frisk luft har tagit ut sin rätt.
Jag tar kvällen nu helt enkelt så får vi se vad morgondagen bringar!

Sov så gott ni där ute!



Kommentarer
Tina

låter som en toppenfin helg och måndag.

jag gjorde nog inget speciellt under helgen, passade barnbarn på söndag fm, helt underbart att städa ihop med någon som är 20 månader. Jag/vi städade ur klädkammaren ha ha ha, jag blev instängd minst 20 gånger och kommenderad med ordet "atta" (akta) när jag var i vägen.

Jo, jag gjorde en tur till Malmö i fredags, på uppdrag av min son, jag fick låna hans nya bil (han är bilförsäljare och har ingen egen bil utan byter var och varannan vecka)

Jisses säger jag bara, önskar att jag en dag kan äga en bil och helst en helt ny. Till och med vindrutetorkarna gick igång automatiskt när det kom vatten på rutan ha ha ha.

ja, den hade finesser som var roliga men inte nödvändiga.

Ha en bra dag, jag ska återhämta mig från lite magsjuka som drabbade mig igårkväll och under natten.

KRAM

2011-12-20 @ 12:48:07
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0