När man känner flammorna slicka anus?


Lite den känslan fick jag idag. Eld i baken alltså.

Lämnade på dagis, jobbade och fick ett telefonsamtal.
"Hej, kan du jobba 8-17.30 imorgon"?
Självklart, kan jag det. Inga problem. Men när jag började tänka på hur hemmet såg ut, måsten som skall fixas, papper som behöver ordnas. Då fick jag lite smått andnöd kan man säga. Stress, i mild.. ok, medium form.

Därav kutade jag hem från jobbet, slängde in lite tvätt, diskade och dammsög så det bara är hälften kvar när jag hämtat liten från dagis.
Och ja, jag tycker det är helt ok att hon får stanna en timme extra och äta mellanmål med de andra där jag vet att hon tycker det är roligare att äta än med samma gamla mamma. Jag tänker inte få dåligt samvete för det. Inte idag.
Imorgon dock, då kommer jag våndas. Imorgon blir det en lång dag.

Häva i sig kaffe. Jatack. Det tråkiga är väl att det inte hjälper. För annat än att det är gott och en liten lyxstund. Det har egentligen aldrig funkat sådär: Hej Energi. Mest lite skakighet och kass mage.
Dock så tänker jag: Koffeintabletter? Kan det funka tro? Är det några av Er som käkar det? I så fall berätta för mig.. Funkar det för Er?

Min tid är ute. Dagis kallar. Tvätten snurrar. Precis som hjärnan. Jag måste plocka ihop mig själv snart. På riktigt.




Kommentarer
hanna

Stress är baskemej inte kul!



Nejnej dom gör inte ont. Dom ska ju klia som tusans men Disa har inte hunnit ha dom så länge så dom hunnit klia vad jag förstått. Dom har ringt från dagis så vi hämtat henne och avlusat direkt. Så hon har inte sagt nått och inte kliat.. hon tror bara att de är småsmå spindlar som busas i huvudet hehe.

2011-02-23 @ 23:07:24
URL: http://disfis.blogg.se/
Tina

koffeintabletter fungerar inte nämnvärt annat än att de är lätt beroendeframkallande.

2011-02-24 @ 22:00:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0