We´re all ok!


...Talibanus, N, T och Tant C...

Eftermiddagen och kvällen spenderades på vårdcentralen i Gamlestaden. Ryktet där skall vara bra. Min upplevelse var annorlunda.
Kanske hade läkaren en dålig dag? (även fast jag inte tycker att man kan/får lov att ha det i ett sådant yrke).. Vad vet jag?!
Nog om det...

Kontentan: Skrotis är hur frisk som helst! Inga problem alls. Frisk, glad och fin! Precis som man skall vara när man är 2½ år gammal.
Totalcharmade läkaren och tyckte bara det var roligt med alla prover och pill och kläm.
Min duktiga, duktiga lilla prinsessa.

Det hon var lite lessen över var väl att hon inte fick någon medicin. För det får man hos doktorn. Och när man äter medicin får man alltid en liten bit mjölkchocklad för att man är så duktig!
(ja, jag var tvungen att göra det när vi bara hade flytande alvedon hemma för någon månad sedan) Mutning kallas det! Jävligt dumt, jag vet! Men ibland är man desperat!

Vi väntar och ser hur natten blir helt enkelt. Hon kräktes inte natten till idag i alla fall. Var dock uppe kvart över sex med ont i magen. Lilla ängeln.
Herrejesus, så maktlös man är ibland!

Håll tummarna!

Imorgon blir det jobb. Klockan är snart tolv. Det är dags för mig att hänga lite tvätt och fixa bort lite disk innan Mr.Blund kommer. Om han hinner hit innan jag har somnat förstås. Jag är tveksam!
Dom här dagarna har varit tuffa på kroppen och jag saknar vansinnigt att kunna få en liten, liten, liten sovmorgon! Faktiskt! Nåja, sova kan man göra när man dör eller något. Förhoppningsvis!

Imorgon ser jag fram emot att skeda, kolla på kvinnofängelset och dricka snuskigt mycket kaffe!
Och är det fint väder blir det en sväng till sjön efter jobbet med talibanus!

Sådärja. All figured out. Natten är här. Ungen är frisk. Mamman är gammal.
Nu sover vi!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0