Magi vs destruction!




Fredagen var en tröttdag. Jag är ovan att jobba hela veckor och långa dagar kombinerat med för lite sömn. Kontentan blev två glas rött och ett tack och hej.
Ligger väl något i det där med att man börjar bli gammal skulle jag tro!

Något piggare på lördagen då man slapp gå upp vid 06.00 och man visste att man hade en stundande spelning framför sig.
Det var så vansinnigt lyckat! Vänner som jag inte träffat på år var där. Även en del folk jag hade klarat mig utan att träffa på..

Men spelningen var -fantastisk- och det var förjävla kul att äntligen få se grabbarna live och jag andades in deras styrka för en stund samtidigt som jag kände värmen från vännerna bredvid.

Det stridades lite om vart efterfesten skulle hållas med det slutade med att vän J körde oss till vän T där vi drack rödvin, lyssnade på nostalgi och sniffade vinterluft från balkongen, klockan 5 på morgonen..
Klockan 9 på söndagsmorgonen var vi hemma igen.. Jag och ett par vänner.

Vi lekte med skrot, vi lagade mat och vi tittade film. En slappardag. Vilodag. Slödag. Och med tanke på att lillskrot fortfarande är hängig njöt hon av att få ligga och gosa i de olika famnarna runt bordet.
Min lilla trygga, perfekta människa!

Efter ett telesamtal med en fin människa var det dags att göra kväll redan vid nio. Jag var en skadeskjuten fågel och var inte alls mig själv. Bara att hitta sängen. Tack o lov sov liten hela natten och jag fick 12 timmars sömn! Ljuvligt och ovärderligt! Kan inte minnas sist!
Måndag - betyder vabbande idag. Får se om febern håller sig borta så man kanske kan jobba imorgon igen.
I övrigt tar vi det lugnt idag. Vi pusslar, målar och sjunger... Lite senare blir det bad och hud-vård! Naglar skall klippas och svintorufs skall tvättas och kammas igenom!

Sedan är det väl avslutningsvis som vanligt: Hemmet fick bli lidande i helgen till förmån för barn och vänner.
Resultat: Kaos!
På schemat: Städning! Såå.. Off we go!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0