Elin Hjärta Ghettot!

...Utsikt från köksfönstret just Idag...



Ibland älskar jag mitt Ghetto. Som idag. När solen lyser på sitt vackraste och hela världen är vacker. Eller kanske inte hela. Men i alla fall just Lövgärdet. Just Idag.
Jag har spenderat tiden med att plocka runt här hemma. Diska, tvätta. Ni vet. Det där man gör varje dag. Som gör dagen till vardag.
Jag har suttit i cam med C i 3 timmar medan jag både fått städat, druckit massa kaffe, lyssnat på musik och mailat.
Vi prisar för dagens teknik och simultankapacitet. Jag behöver snart aldrig mer gå ut!
Amen!




Ok, nu ringde just telefonen och jag skall jobba i ett annat Ghetto imorgon. Världen glänser kanske inte lika mycket nu. Men jag är tacksam för timmarna. Det är jag! Blir bara lite lessen för Skrothögen´s skull som måste vara så länge på dagis! Halv sex misstänker jag att klockan blir innan jag har hunnit dit.
Antar dock att det är något av varje ensamståendes dilemman. Man måste leva med det helt enkelt. Göra det bästa av situationen!

Jag lovar att kompensera det med en massa snölek när vi kommer från dagis idag!
För att inte glömma så kommer "plastbröderna" Colin och Noel hit för kvällsfika sedan. Innan det är dags för deras "pappahelg".

Nej, det blir nog bra det här! Det gör det nog.
Det var hoppet vi levde på? Var det inte så?

Njut nu av det vackra vintervädret mina vänner!

Njut!


Kommentarer
Tina

har du så fantastisk utsikt från ditt fönster?

jag blir AVIS!!!!!!

tvärs över vägen på ena sidan har jag järnvägsstationen med allt vad det innebär. på andra sidan har jag församlingshemmet, boendebasen och allmännyttans huvudkontor. Boendebasen och församlingshemmet drar till sig allsköns folk, inte alltid man känner sig helt trygg.

2011-01-13 @ 21:53:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0