Jag lindas i Subjektiv!




Nya, varma lakan och en flaska välling i magen. Trollmors vaggvisa och min människa sov innan jag var ute ur rummet igen. Mitt i natten.

(och återigen lyckas jag inte skrapa ihop mer än de där numera obligatoriska 3 timmarna med sömn)

Någon har fått mig att snubbla och tänka till. Människan beskriver mig i korta, koncisa subjektiv. Vackra. Tänkvärda. Varma.
Fantastiska. Ord.

Dessutom börjar planer på ett skribent uppdrag att formas. Jag är hedrad. Nervös. Har egentligen ingen aning om vad jag ger mig in i.
Men någonstans tror och vill jag hoppas att det här är chansen jag har väntat på.
Livet är outgrundligt.
Dom tror på mig.

Just nu snurrar allt så fort så jag snubblar omkull i de där för trötta ögonlocken och skorna som är Mirkos.
Men bara för att han tog mina.

Jag fastnar i dagdrömmer om flygplan, en eldstad i skogen och någon som lindar in mig i sanningar och värk-lighet. Fluff.

Det var det här med att börja svamla mitt i nätterna. Jag har blivit bra på det. Att sväva iväg. Är det månne flykt? Jag vet inte. Men jag trivs i det.
Livet ter sig allt ljusare.

Börjar jag hitta hem? Eller hitta mig själv? Jag vet inte.
Men jag andas. Insuper varje sekund av lycka. Av nästannärheten.

Imorgon mina fina. Imorgon återkommer jag!
Mer jordnära och sansad. Jag lovar!

Babysteps... It´s all about the fucking babysteps!




Kommentarer
Livsvandrare

Med tårna mjukt krullade i myllan och fingrarna snuddnära ett moln med konstig - men tryggt igenkännlig form.. Hej Fina

2011-01-27 @ 18:21:00
Ann

ELIN-SKRIVA-ÄR-DIN-GREJ!!!!! Har vi pratat om ju....... Det är väl den chansen du får nu. Kan du se dig själv i ögonen om du fegar ur? Eller mig? :)))))

2011-01-27 @ 21:13:33
Anonyma Jag

Hoppas du får en fin dag!

2011-01-28 @ 09:24:22
URL: http://adropinthesea.blogg.se/
Jen

Plutt! jag vet inte vad jag ska säga...

men jag är oerhört glad för din skull. :)

Hoppas att det blir bra det nya "skribentuppdraget".

Det är ju definitivt något du är utomordentligt bra på! :D

Puss puss

2011-01-30 @ 09:10:44
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0