Sommarfest och Minidisco!




För att vara en sådan där osocial människa som jag är så var jag hemskt social förra veckan. Massa utelek med andra mammor, sommarfest på dagis, minidisco och annat!
Hemskt trevligt har det varit!

I torsdags vankades det sommarfest på dagis.. Knytkalas.
Finfint, tänkte Elin. Jajjemen! Av erfarenhet vet jag att det brukar bli hemskt mycket kakor så jag köpte meloner och vindruvor. De flesta ungar älskar vindruvor och det är sött och gott!
Nöjd var jag dessutom med att jag skippat kakorna och kommit på ett annat alternativ...
Tills jag kom till dagis och inser att jag endast har meloner i påsen. -suck- Vindruvorna står kvar på bandet i affären. Mycket bra tänkt där Elin.
- Ställ dom åt sidan och lägg dom längst upp i påsen så dom inte krossas!
Jomensåatte.. så var det med det!

Tur dom är vana vid mig nu personalen. Dom brukar skämta om hur det kommer bli för mig om tio år..
Jag skrattar med.. men innerst inne är jag banne mig livrädd. För det ÄR verkligen Illa redan nu!
Hujedamig!

Oh well.. det var inte många som kom men det var hemskt trevligt för det. Man hann prata om saker och ting och bekanta sig lite mer med de andra.
Vemodigt är det dock att det är sista sommarfesten där för våran del. Efter sommaren byter -Liten- avdelning och skall gå med de stora barnen. Jag tror jag lider mer än hon. Hon är mest förväntansfull. Jag vill ha henne kvar på "fjärilen" tills hon blir tonåring. Minst. -suck-
Vad hände med min lilla, lilla tjej?

På fredagen var det månadens höjdpunkt. Minidisco!
Massa dans, en del godis och lite senare var det hem och rätt i säng. Det var en lycklig lillskrot jag lade då!
Inte nog med allt dansande så vann hon en bollkastartävling och fick en stor godispåse!
(som mamman direkt konfiskerade tills nästa helg).

Men som sagt .. en lycklig unge har jag haft dom här dagarna .. det värmer i mammahjärtat!

Imorgon är det dagis igen och mamman tänker strunta i alla måsten och hoppas på sol och några timmars slappande på stranden innan hon tar tag i livet.
Glassigt! I know!

Har ni haft en fin helg mina vänner?




Kommentarer
Tina

det är så underbart att se barnens glädje för allt som händer.

Jag har nyss tvingat upp en lat tonåring ur sängen, vi ska åka till Malmö och betala hennes dator. Aldrig i livet att jag gör det själv - ånej, lite engagemang får hon visa. Tycker det räcker med att jag tömmer sparkontot för att betala den, mutter mutter. nåja, en 1 år gammal laptop, MacBook för 2.400 är billigt.

Jag önskar dig sköna timmar på stranden, jag väntar med min lättja tills imorgon.

kram till er båda

2011-06-13 @ 10:47:05
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0