Varken stånd eller guld i min mun ...


Godmorgon människor. Dagen är vaken. Radion är vaken. Kaffebryggaren är vaken. Ungen är vaken. Men jag, jag är banne mig inte vaken.
Det är något med morgnar..
Dom har varken stånd eller guld i mun. Hade dom haft det vore jag med vaken. I alla fall betydligt mer vaken. Det lovar jag!

Jag fick äntligen röjt och dammat och plockat iordning i vardagrummet igår kväll. Kändes som en befrielse att vakna till imorse då man faktiskt sover därinne.
Blir på något vis ett ångestmoment mindre. Nu är det bara resten kvar.
Ännu en rensning av dotras rum står på schemat bland annat. Och så skall jag laga hennes "spis". Den vill inte riktigt hänga ihop efter att en viss kompis x klättrade på den. Tråkigt!

Förövrigt är jag myggbiten. Ungefär överallt. Till och med under fötterna. Skitstörande. Jag lovar. Ni vill inte veta vart mer dom där jävlarna har bitit. Men jag säger det igen -skitstörande- så kanske ni fattar!

Vi drar oss iväg till dagis snart. Idag har jag lovat mig själv att försöka att inte sova alls på dagen. Få gjort något konstruktivt istället. Men vi får se hur det blir. Den där tröttheten äter upp mig på riktigt. Pollen?
Jag äter faktiskt mina vitaminer som en duktig flicka varje dag, minsann!

Sist men inte minst så drömde jag att en väns föräldrar var läskiga Zombies inatt.
Kompisen var allmänt galen och livsfarlig.
Undrar om jag behöver nya vänner?

Nej, jag drar mig nu! Vi hörs senare!



Kommentarer
Tina

vilken vacker bild på lilla söta "skrot"

Jag såg att du varit inne hos Lindalou och läst. Det är en underbar tjej som har det litet jobbigt nu.

Hoppas du får gjort något idag, annars har jag massor att göra här - om du vill ;-)

måste börja städa lite inför helgens studentfest. Tösen hade inte tid förra veckan när det var sweden rock.



Jag önskar dig allt gott.

ps jag berättar bara för dig. jag jobbar inte kvar på macken längre, blev uppringd och upplyst om att jag inte behövdes längre. Känns surt när man vet att man gjort ett bra jobb de gånger man varit där.



så, jag säger

FUCK THE MACK

2011-06-15 @ 13:53:39
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com/
ina

Det är faktiskt ganska sött. Och han blev 2 (eller "TJEE!" som han själv påstår) i April :)



Förlåt att jag inte svarat på över en vecka, bloggvärlden känns lite off numera. Tyvärr!



Jo! Tack så mycket söta för kommentaren på fotobloggen också. Gulledu :)

2011-06-15 @ 14:57:48
URL: http://inafoton.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0