Day 10 – A song that makes you fall asleep...





The Connels - 74 - 75

Jag var så väldigt ungflickekär när den här kom. Eller jag vet egentligen inte om den kom då. Men det var då jag upptäckte den.
Kär för första gången på riktigt.
En pojke i Norge. Hur gammal kan jag ha varit på den tiden? 12 år? More or less.

Han var så jävla snygg minns jag. Lite farlig. Tvättbräda. En sådan där ungdomsgangster som man såg lite upp till i smyg.
Han var några år äldre.. Jag var hemma hos hans syster och vi satt i trädgården. Jag minns det som igår. Den här låten spelades i bakgrunden. Han hade rummet intill trädgården på undervåningen.
Han stog mitt framför fönstret och tog av sig tröjan .. Oh lord. Att mitt lilla ungflickehjärta inte dog av rodnad och det man på den tiden trodde var lust! Jag tror det tog mig ett par år att komma över.
Fina G. Jag saknar tiden jag spenderade hemma hos den familjen.

Nu vet jag att det som var ungdomsfasoner eskalerade till något annat.
Jag vet inte riktigt vart han befinner sig idag men jag vet att han kämpar för att överleva i den världen som de flesta av oss blundar för att se när vi går förbi. Sorgligt nog. Jag önskar fler kunde se. Öppna ögonen. Ta tag i. Bry sig om.

Mina tankar finns hos honom. Jag hoppas han är en av dom som klarar sig. Jag vill så gärna tro det! Han är en fin människa.
Och alla. Alla. Har vi rätt till ett drägligt liv!

Get home Safe G. Jag vet att dom väntar på dig!


Kommentarer
Trude

Åh Elin...du er bare så god!Det går sååå bra med Gøran nå :-). Fått metadon varig, kommet seg ut av byen :), bor på Nesodden,,rehab. Og kan bo der så lenge han vil. Masse aktiviteter han kan drive med...og folk å prate med. Han er lykkelig og storkoser seg :)...Måtte det bare gå dennne gangen!

Glad i deg <3

2011-05-19 @ 22:53:23
Lina

Tack snälla rara du för de vackra komentarerna. Bilder på huset kommer framöver - eftersom vi köpt det privat finns det inga mäklarbilder :/ Kanske knäpper jag några bilder när vi är där nästa helg och staplar ved...?! :D



Ja det händer mycket just nu. Nytt jobb & hus är rätt så stora grejer i ens liv ju. Men åh vad det är roligt!



Hoppas allt är bra med er? Och att ni får en helt fantastisk fredag!



kramar

2011-05-20 @ 07:13:16
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Tina

Hej. tack för att du påminde mig om den vackra låten.

visst kan man bli kär när man är liten. Jag minns än den dag min storebror hade en klasskompis med sig hem. Dom var 7, jag var 4. Han var det vackraste jag sett i hela mitt liv, jag blev blyg, kände mig konstig.... Än idag har jag förkärlek för blonda killar med ljusblå ögon. jag tror det beror på det ögonblicket jag såg honom första gången. och ja, jag var förtjust i honom genom hela skoltiden men han såg mig aldrig, hade sällskap med skolans populäraste tjej Lola. Ett vackert par.

Nu ska jag till jobbet.

KRAM

2011-05-20 @ 09:51:51
emily

åh d¨kan vi kämpa ihop och komma ner våra kilon ;) jag la in receotet som en länk i inlägget om du hittar? super gott bröd med bra fibrer :)

kramar

2011-05-20 @ 20:40:27
URL: http://emslo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0