30-årskalas och lite porr...





Fester är fester. Oftast same,same. Man kan på något vis oftast förutspå det mesta av händelseförloppet redan innan man varit på festen. Lite tråkigt men bekvämt typ.

Lite sådär - "Han sitter där, hon pratar om det, den hånglar med den och dom två blir för fulla."

Men så är det INTE på Marias fester! Oh My God!

Maria brukar ha fest en gång om året. När hon fyller år. I år fyllde hon 30 år.
Big deal helt klart!
Vi har laddat för den här dagen sedan jag lärde känna henne på spårvagnen för 3 år sedan.

(vi träffades och börja tjöta ungar när talibanen var tre veckor gammal och hennes lilla var 6 mnd. Match made in heaven.Vi gick och tog en fika och så var det änna kört. Vi är fast med varandra och Maria är idag en av mina allra närmaste vänner)

Marias vänner är en brokig samling människor. Men gemensam nämnare är att dom är så in i helvete roliga, genomsnälla och öppna.
Man känner sig genast så jädra välkommen när man ramlar in i den gruppen. Då skall tilläggas att vi ses en gång om året så det är väl inte på något vis så att vi faktiskt känner varandra.

Anyhow...
Under de senaste åren har Maria fått champagne av vissa av sina vänner när hon fyllt år ... Det resulterade i att vi hade 6 flaskor av den sprudlande drycken igår
. Alldeles fantastiskt gott. Och alldeles fantastiskt vad bubbliga även -vi- blev!

Det dansades, skrattades och drack´s. Timmarna flög iväg och jag undrar om vi inte gjorde det allihopa på slutet.
Så jävla lyckat!
En hel massa fina människor som samlas för att uppskatta Min Maria.

Vi avslutade hyllningen ... (eller om det bara var jag?) med att dricka champagne från hennes vackra kropp!

Efterfest på morgonkvisten blev det hemma hos mig...
En taxi genom natten hem till mitt ghetto.
Två smet in i min ena hiss före mig - Något säger mig att jag inte uppskattade det helt så jag gav hissdörren en vänskaplig spark och ropade något när den började åka upp ... PoFF ... så stannade och fastnade hissjäveln. Ja, jag är en elak jävel. Men gud, vad jag skrattade!
(det gjorde vi alla faktiskt!)


Vi andra lämnade dom åt sitt öde och ramlade glada in i min lägenhet.
Stearinljus, mer vin och svammel som bara uppstår klockan halv sex på morgonen.
Dom kom tillslut dom andra med. Efter att räddningsjouren plockat ut dom.

Vad som hände sedan förtäljer inte historien..Men efter lite sömn blev det en fin för/eftermiddag helt enkelt... trots att man var en lite sämre variant av sig själv! 

Tack Älskade Maria för ett underbart kalas!
Perfect as always! ;)  



Kommentarer
Anonym

Tack själv mitt hjärta <3

2011-11-14 @ 08:25:54
Jen

Ha ha! Underbart beskrivet av en underbar kväll/natt/morgon (?) :P

2011-11-16 @ 11:14:59
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0