Poseidon är idioter och Berit är en sketkärring!



Berit aka skitkärringen!

Dags för ännu en storm. Berit.
Jävligt onödigt. Eller så är det helt enkelt jävligt sorgligt att man bor i och betalar för en lägenhet där fönsterspärrarna går åt helvete så fort det blir storm.
Ja, så är det nog.

För två år sedan var det någon annan storm. Gudrun?! Jag minns inte.
Plötsligt stod jag med två stora fönster som blåste rakt in ivardagsrummet. Nämen ojdå.  Helgtider? Jouren?
"Nej, tyvärr. Vi kan inte hjälpa dig. Men ring brandkåren så kan dom kanske slänga upp en pappskiva för dig."
Idioter!

Behöver jag säga att jag var vansinnig? Fredagskväll. Kallt som juling och en liten skrothög på dryga året. Jo,man tackar.
Det är en blåsig jul vi har lixom...
Men självfallet fixar och trixar man. Man är ju inte handlingsförlamad! (bara ibland) Så man tager vad man haver och det man i stundens allvar hinner komma på att -kan eventuellt- fungera.
I detta fall: Strumpor och böcker som fick fönstret att stabiliseras liite underifrån. Knyta, knyta, bygga, bygga. Check!

Igår var det förvisso -bara- En fönsterspärr som knäcktes. Men det var i Sannas rum och med tanke på stormens styrka var jag väl mer än lagligt nervös att hela fönstret skulle gå åt helvete. Inte ok helt enkelt. Jouren i vanlig ordning - Vi har inte tid. Det går nog bra.
Ok. Men OM det inte gör det? Om fönstret smäller? I tusen miljarder glassplitter. Är det ok då? Känns det bra att ni inte hade tid då?
Jojo, jag veet att det finns andra i världen än mig.. Jag vet det. Men jag tycker likt förbannat att servicen är kass. Nu som då!

Poseidon suger fet kamel*ung i många, många avseenden. Speciellt när det kommer till service och kundkontakt.
Jag menar - vi skall inte ens prata om hur vi blev behandlade när lägenheten brann ner. Mordbrand. Hos Grannjävlarna. (mådomdölångsamtplågsamthårt).

Hemlös med en två-åring är tydligen helt ok för deras del.
Att ta tillbaka grannarna som rymde ifrån hela skiten samt allt ansvar är oxå helt ok. Att ge dom en full sanering/renovering är oxå helt ok.
Att ställa oss på bar backe i ca 3 månader var något som inte rörde dom ryggen.

Nej, Poseidon. Mina röster får ni inte. I mina ögon är ni ynkryggar och inkompetenta. Rent av känslokalla.

Ni kanske undrar om jag fått tag i hyresvärden idag så han kan fixa fönstret?
Vad tror ni?

Jag går och hänger tvätt nu. Innan blodomloppet exploderar.
Och Du Martin Timell - Har du en ledig tjänst åt mig eller? Jag är som du ser en jävel på hemmafix!



Kommentarer
Kia

Förlåt Elin, men jag älskar stormar och orkaner, känna naturens krafter är mäktigt.

Men jag förstår att du blir förbannad när det gäller säkerhet och boende...

2011-11-28 @ 22:07:42
Hondjur

Jag förstår dig gumman! Jag älskar oxå sådant väder. OM jag kan känna mig trygg. Det är lixom en fördel kan jag tycka! ;) Kram!

2011-11-28 @ 22:19:33
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0