Fuskmorsan strikes again!



Godmorgon Onsdag, det har varit en lång natt!

Lille-Pip smet in till Talibanen när jag skulle kolla till henne innan jag gick och lade mig inatt. En kvart senare hör jag ett skrik: "Jag vill inteee"! Jag förmodar att det var någon som ville leka. Jag förmodar att denne någon inte var talibanen!

Som väntat kom Talibanen traskande efter en liten stund och lade sig i min säng. Då var det änna kört.
Det var ju det här med tre katter och en unge. Och en mamma. I samma säng. Det funkar på något vis inte riktigt som det skall. Den ena triggar den andra och man kan inte ligga på den sidan om mamma för det känns fel. Men sedan kan man inte ligga på den andra heller.
Men jesus, giv mig kraft!
Ett par timmar senare så sov dock alla sött igen!

Kontentan blev att vi vaknade alldeles för sent idag. Stress, pip och gnäll. Ni som känner oss vet att morgonhumöret inte är att leka med. Här hemma sitter vi i varsitt rum och äter frukost och dricker kaffe. Innan vi morgongosar lite och gör oss iordning för dagen och dagis. Vi behöver det helt enkelt! Idag blev det inte riktigt så!

Så morsan blev slappmorsan och fuskmorsan på samma gång - Katt-tvätt, en banan och en egengjord chockladboll. Ajjemen. Grattis!
Nu springer vi till dagis. Och det gjorde vi! Vi hann nästan!

För er förfärade mammor kan jag säga att det är sällan talibanen äter godis. Det är inte varje vecka och det är inte vad som helst. Hon har heller aldrig druckit läsk. Så ni vet lixom. Men jag hade panik idag. Och jag vet att det där humöret det lurar man inte hur som helst så jag gjorde det enda jag kom på: Chockladbulle!
Talibanen var stornöjd!

Undrar om jag kommer få ett helvete imorgon nu?!

Oh well. Jag har lovat henne en skogspromenad efter dagis så hon bränner nog det där sockret och dom kalorierna. Behöver inte oroa oss helt enkelt!
Jag hoppar i duschen. Stressar ner och försöker få ordning på dagen igen!

En liten kopp kaffe först bara kanske bara?

Ha nu en fin dag mina vänner!


Kommentarer
tezz

JAG har precis läst från telen yaay

2011-09-28 @ 12:21:47
tezz

Snabb recept på chokladboll geee miiiiig mums :D

2011-09-28 @ 12:25:28
Jen

Ha ha ha! Gullunge! :) Klart man får fuska lite ibland.

Själv har jag fuskat med allt var eviga dag i en vecka.

Ingen lagad mat, enbart snabbmat och färdigrätter.

Inget bakat bröd, bara köpt.

Inget dammsugande, bara sopat under mattan...

Nåväl, snart kommer kraften tillbaka och då får man ta igen allt det förlorade. ;)

Puss på er! <3

2011-09-29 @ 10:38:17
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0