KattSkatt-Er!



Det är dags att även Ni får välkomna våran nyaste medlem i våran dysfunktionella familj...
Den lille herrn är 9 veckor gammal och har fått namnet Mio av mig och lillskrot.
Går dock oftast under namnet "Lilla Pip".
Så på bara någon månad har vi gått från att vara 2 stycken i hushållet till 5 stycken. Livat, varmt, gosigt, och alldeles underbart!

Men nej, det var ju inte riktigt meningen. Det var det inte. 2 av katterna är bara fosterhemsplacerade hos oss under en tid.
En vän har en kämpig tid och behöver avlastning tills det ordnat upp sig för henne.

Lille Pip, är en ren bonus. Och dessutom en av födelsedagspresenterna som Sanna blev lovad på sin födelsedag.
Jag menar - Hur roligt är det egentligen med en säng? ;)
Ja, jag tänkte väl det!

Så nu är det highlife. Morgon och kväll. Det springs, det leks, det gosas, jamas och går ivägen!
En vacker dag kommer jag bryta benet på en av odågorna. Men den dagen, den sorgen!

Sedan får man ju se det positivt att Sanna får växa upp med djur. Jag har alltid ansett det för att vara nyttigt.
Att kunna lära sig ansvar och omtanke på ett mysigt sätt helt enkelt!

Men så när nätter som igår kom tillexempel .. med en unge som vaknade klockan halv två och ville ligga i mammas säng.. Och tre katter till som var samma mening..
Jodå, då var vi igång tills klockan var sex imorse. Moment 22.
När den ena somnar börjar den andra...

Till saken skall väl tilläggas att dotra börjar bli sjuk, hostar och är småfebrig.. Så det är väl det som spökar.
Men ett tag var jag beredd på att lägga mig i svalen. Att lämna dom åt ödet. Antingen så somnar dom eller så slår dom ihjäl varandra! ;)

Men ack, så bra det gick och nu väntar det en ny natt.
Förhoppningsvis med lite mer sömn. Det behövs!
Godnatt mina vänner... Snart är det helg!




Kommentarer
Jen

Naaw! Såå söt! :)

2011-09-20 @ 19:36:05
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0