Mumin-Hus och Perfekta skor!



Varför anser sig vissa människor ha rätten att förlöjliga andras drömmar?

Det gör mig ledsen det där. Människor som anser sig vara lite förmer.
Som tror sig vara lite bättre. Att veta lite mer. Att just de, de är så himla begåvade och lyckade.

Jag hörde om en flicka för ett tag sedan. Hon sade att om hon vann massa pengar skulle hon fullfölja sin dröm.
Hennes dröm var att bygga sitt eget "mumin-hus".
Vad tror ni hon brukade få för reaktioner? Jo, hon blev skrattad åt.

I mina ögon är det så jädra illa. Så respektlöst. Är inte hennes drömmar lika mycket värda som dina? Är det för att ni inte drömmer om samma saker? För att hon inte hon önskar sig allt det där just du drömmer om?
Kan du inte förstå att andra inte tänker likadant som dig? Att det ligger extremt mycket tanke och känsla bakom en människas drömmar.

Alla har drömmar. Allas drömmar är viktiga. Självklart kan vissa drömmar tyckas konstiga och märkliga, rent av obegripliga. Men man får och jag säger det igen högt och tydligt -ALDRIG- skratta åt en annan människas drömmar!
I min värld är det lika illa som att spotta någon i ansiktet! Man gör det helt enkelt inte!
En oskriven regel.

Nu vill jag veta vad ni drömmer om? Vad önskar ni er? Jag vill höra allt! Inget är för konstigt eller märkligt!

Vad jag drömmer om? Jag drömmer hela tiden. Förmodligen drömmer jag mer än vad jag lever i verkligheten. Det kan nog vara både på gott och ont skulle jag tro. Som så mycket annat.

Mest av allt dagdrömmer jag återkommande om ett hus alá snickargården (fast renoverat) i skärgården. Där Lillskrot kan få vara ett barfotabarn och man känner alla grannarna.
Jag drömmer om små lokala affärer och barnskratt som klingar i trädgårdarna. Blandat med grilldoft och gemensam pulkaåkning.
Ungefär så.

Jag drömmer om att visa Lillskrot världen. Att se den genom hennes ögon vore magiskt. Att lära henne allt jag kan om den samtidigt som man reser igenom den vore än mer magiskt!

Jag drömmer om att allt var som förrut. Jag drömmer om att hitta dom perfekta skorna. Jag drömmer om en perfekt kropp (framför allt en funktionabel en). Jag drömmer om ha en miljon. Jag drömmer om ett liv där man inte behöver kämpa så förbannat för andetagen.

Jag drömmer om att alla mina finaste bor nära, nära och jag önskar att jag inte var så förbannat rädd för allting.

Listan kan göras lång. Men nu är det Eran tur. Jag måste faktiskt sova. Det är dagis imorgon bitti. Jag laddar mentalt för en kamp om vilka skor och vilka kläder vi skall ha.
Det börjas tidigt helt enkelt!

Jag önskar Er en vacker natt mina vänner!
Denna helgen längtar jag efter. Jag har en känsla av att den kan bli allt jag -drömt- om ... Och lite till! :)


Kommentarer
Ann

Själv drömmer jag om ett hus á la Pippi Långstrump. Med burspråk och hemliga rum och glasveranda...... Känner väl att åldern börjar sätta stopp för den sortens boende, man ska orka med det också. Du har livet framför dig att förverkliga dina drömmar, enda begränsningen är man själv - alltid. Tänk om man fick leva om sitt liv.......

2011-09-23 @ 08:45:11
Jupp! Det är jag..;)

Jag drömmer om lycka.............vad är då det? I mitt fall är det barnskratt och blöta pussar. Nyfikna frågor om varför himlen är blå och glassbedjande stora ögon. En kärlek som inte kostar, ett hav av ömma känslor som för evigt går att segla på...

2011-09-23 @ 09:51:56
GN

Jag drömmer mycket om de ögonblick jag sparat inom.. de stunder som var skälvande, eller varsamt ömma, eller så där fullkomligt intensiva så att omvärlden försvann.. Jag drömmer mig tillbaka till känslan - och vandrar drömmande mot nästa..

2011-09-23 @ 10:24:55
Jen

Ja du! Det är få som inte skrattar åt våran dröm att starta en gård för grönsaksproduktion.

Och det är få som tror att vi kan/orkar leva på landet.

Men dessa människor som inte tror på oss och är glada för våran skull, ger mig istället kraft att visa dem att vi visst kan och visst orkar.

De ska få se på faan! :D

2011-09-29 @ 10:41:05
URL: http://pansky.blogg.se/
Tina

det skulle väl vara toppen att ha ett muminhus?!

jag drömmer om att min tös engagerar sig i skolan och inte festar bort hela csn-lånet under tiden hon är i Los Angeles

2011-10-06 @ 21:26:26
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0