70 mil in 2 dagar...



Herreminje... man skulle tro att jag kanske var död. Försvunnen. Borta. Det är jag inte. Jag är bara på semester.
En jävligt skön sådan. Fan, vad fint vi har haft det.

Men vi drar resan... from day one - Speed version!

Göteborg - Strömstad på söndagen. 20 mil i strålande solsken. Ett par stopp och en runda på ett köpcenter i Nordby som var översvämmat med folk.
Norrmän och shopping i Sverige. Vi kan kalla det: Galet!
Landar för natten hos mormor. Tar ett par kalla och kommer i säng i tid. For once.

Ett par viktiga möten på måndagsmorgonen där det ena gick klockrent och det bådar för en ljus framtid medan det andra mötet gick lite mindre bra men oavsett ingen katastrof. Våran tid kommer helt enkelt. Det var bara inte riktigt läge just då!

Ett besök på samma shoppingcenter som föregående dag fast med sjukligt mycket mer folk och en förestående panikångestattack kastade vi oss in i djungellandet och lekte loss en timme innan vi fick undan lite shopping.
Fångsten blev nya skor och tröjan i mitt liv. Lovely!

Vid 16 - snåret började resan mot Dalarna och de djupa skogarna och en viss någon började suucka tungt och svära redan innan vi kom till Åmål. Huvaligen, vilken tid det tog.. På slingriga vägar. Hej, illamående.
Dock gick det fantastiskt bra. Med stopp både här och där på ställen som jag redan glömt vad de heter så kom vi tillslut fram till Borlänge vid 23 tiden...

Vilken jävla tur att jag har en så fantastisk unge säger jag bara. Hon var alldeles jävla übergrym hela resan. Inget gnäll, inget tjat och bara glada miner fram tills 30 min innan vi var framme...
Då var det dock en arg mage som spökade... men efter lite vädersläpp blev det bättre och vi kunde äntligen ta natten!

Men vi dedikerar dagens tack till människan som uppfann den bärbara dvd spelaren.
Vi hann med 2xTrassel, 2x Nalle Puh, 2x Nils karlsson pyssling och en omgång med Tjorven!
Och tack till Mormor som lånade ut den!

Vi återkommer med mer uppdate så småningom. Nu är vi på väg tillbaka till Ghettot igen. Vardagen kallar.
Ungen ligger i badkaret och mamman borde packa ... as usual.

7-8 timmar i bil väntar. Wish us good luck. Något säger mig att denna resan inte kommer bli lika lätt när ungen vet vad som väntar och verkligen inte alls vill åka hem!

På återseende mina vänner!


Kommentarer
Tina

hej. Jag har kikat in och läst ikapp.....

Det händer mycket hos dig numera. Jag är glad över att du låter så trygg.

KRAM

2012-04-07 @ 18:41:30
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0