Älskade kattskatter... Farväl!



Mina älskade fosterkatter, lånekatter och kattskatter
Nu har de åkt hem till sin rättmässiga mamma igen.
Bra för dom och hemskt tomt för oss. De har blivit en del av familjen även de.
8 månader ungefär har dom bott här. Älskade små liv. 

Så nu faller onekligen tanken på Lille Pip aka Mio - Behöver han en kattkompis?
Skall man kika efter en kattunge? Eller kolla runt på lite olika katthem.
Det tål att tänkas på ... 
Hur hade ni gjort om ni plötsligt gick från 3 katter till en liten kattskatt kvar?

(Och nej, karln... du får inte kommentera!) :)


Tack älskade Benzo och Lilja för att ni har förgyllt våra dagar.
Ni kommer bli vansinnigt saknade!
♥♥♥


Kommentarer
Ann

Det blir bra ensamt för den lille stackaren som är van att ha kompisar omkrings sig. Själv skulle jag skaffa ny katt från ett katthem, ok det kostar en slant men då är den också veterinärbesiktigad, chippad och kastrerad.

2012-02-20 @ 14:29:25
Emma

jag hade tagit en från ett katthem.. finns så många som behöver ett hem ! apropå ditt svar.. man blir trött och ibland vill man bara prata av sig utan att någon vet någon om personen i fråga osv. men jag är fruktansvärt trött på den här personen samtidigt som den kan vara en av dom bästa jag vet. ibland styrs den av de andra omkring sig. tragiskt att inte kunna stå på egna ben :( PUSS & KRAM !

2012-02-20 @ 14:36:39
URL: http://mademosiielle.blogg.se/
Magnus Påhlsson

Hej Elin

Jo jag hade sätt till att han hade fått en ny vän ganska omgående. Man kan också vara jourhem till olika katthem men då får man regelbundet erfarenheten som du har nu att katterna åker hem till nya(eller gamla) familjer. Roligast för din katt är kanske en ny katt i hans ålder. Men vissa katter mår bättre om man skaffar en vuxen katt till dem. Beroende på hur säker/osäker ens nuvarande katt är! Är det en liten åldersskillnad mellan katterna då har man som regel inga problem när de träffas. Den som är äldst kommer att bestämma när den blir hemtam! Annars kanske man får en övergående period av lite morrande tills man själv har sätt bägge på plats. Då brukar de trösta varandra för den dumma människan som bestämmer!! ;-)

2012-02-20 @ 14:37:47
Hondjur

Ann, Emma och Magnus -

Ni har så rätt! Ny kattkompis it is!

Känns helt rätt. Hade fått alldeles för ont i hjärtat annars för lillstackarn!



Tack för Era åsikter! <3

2012-02-20 @ 14:45:34
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Din, din och kanske lite min.

hmpf, va då får inte

2012-02-20 @ 15:06:22
Hondjur

Karln - För att jag redan vet vad du tänker säga och jag vill inte lyssna på dig ;)

Lille pip är ensam och behöver kärlek! <3

2012-02-20 @ 16:17:32
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Achilles

haha nä det stämmer, vi har för mkt framför oss för att tänka på barn så tidigt=) Finns ingen ekonomi eller tid för det hehe. Men kanske senare, vem vet=) Ha det bra / Paret hårdrock

2012-02-20 @ 21:29:06
URL: http://achillesblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0