Och jag kan lika gärna flyga runt och spöka i en död kropp...

Lördag.
4 februari.
Något euforisk över att jag överlevt ett helt år till.
Ett år äldre.
Ett år närmare det där hatade T R E A N O L L A. Ångestsiffran. Geez, här snackar vi fet jävla åldersnojja. Inget att skämta om.

Jadå. Ni kan skratta. Jag sitter här och sliter gråa hår, ojar mig över krämpor och googlar ålderstecken.
Är det slutet nu?
När skall man beställa plats på hem?
Jag vill ha vit färg på kistan och jag vill INTE kremeras.
Jag har nämligen för mig att jag hamnar fortare i helvetet på det viset.
(och jag kan gärna flyga runt och spöka lite i en död kropp innan det är dags att serva satan i x antal år)

Vilka låtar vill ni ha på Eran begravning?

Men ok, visst.. fine. Det är inte riktigt så jävla illa. Bara nästan.
Jag fasar väl mest över hur jävla kort jag har kommit.
Åter jävla igen kan man säga.
Vad hände med karriär, utildning och jävligt bra lön?
Det gick snätt någonstans.
Det kan ha varit på den tiden jag spontant sade upp mig från jobbet, flyttade till Göteborg och lät livet slås i spillror. Leva hand till mun och ta dagen som den kom. Även fast det helt klart har haft sin charm det med. Lärt mig har jag oxå gjort. Sjukt mycket. Det är bra erfarenheter. På alla vis.
Eller nej, där ljög jag. Inte alls på alla vis. Men på väldigt många dårå! Jag har gått starkare ur det.
Detta året oxå.

Jag kommer ständigt framåt. Närmare målet.
Jag fortsätter andas, kämpa, drömma och bygga allt det där som kommer bli mitt palats om ett tag.

Så Grattis till mig på 29-årsdagen.
Grattis till att jag andas, lever, lär, skrattar, känner, ÄR!
Hurra för mig!

Och skitmycket HURRA för Er som faktiskt står ut med mig dag ut och dag in!

Tack!



Kommentarer
marie

älskade du <3



Du behöver inte ha åldersnoja, du är fortfarande ung min vän ler Jag fyller mycket mer än du och jag känner mig inte alls mer annorlunda än när jag fyllde treanolla...så släpp åldersångesten och njut av allt det underbara i ditt liv <3



puss och kram!

2012-02-05 @ 00:17:57
URL: http://marieelisabet.blogg.se/
Hondjur

Aw! Tak min underbara fina queen! Du är söt du! Jag lovar, lovar verkligen att försöka! <3

Puss!

2012-02-05 @ 08:27:53
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0