På måndag skall vi plocka ut min bäbis i magen...


Oj,oj, oj... Så väldigt dött det var här inne då. Alldeles tomt och trist.
Både från mitt och Erat håll.

Förklaring: bortprioriterad dator i helgen. Passat på att göra annat.
Ikea, lite matshopping och SÖMN. Samt att vi fått lite frisk luft och sol i våra vintertrötta ansikten. Det gjorde vansinnigt gott.

Så om vi drar snabbreprisen ser det ut såhär:

Lördagen var zombiedag för min del.
Förkylningen som inte har släppt, över en vecka nästan med sjuk taliban och en vecka med väldigt mycket i tankarna som har satt sina spår...
Men vad gör inte den fantastiska karln när både mamman och talibanen däckar i bilen en minut efter att vi lämnat Ikeas parkering?

Jodå - Karln åker på sightseeing för att vi skall få sova. Han kör och kör.
Jag vaknade till när vi var vid Säve flygplats. Döm min förvåning lixom. Hur fan hamnade vi här när vi egentligen skulle till Ica och handla?
När jag insåg att det var ganska långt hem passade jag på att snabbt som ögat utnyttja tillfället och kasta mig tillbaka i stolen och snarka som ett barn hela vägen hem igen...medan den där fantastiska varelsen låg och sniglade i 70 km/h... bara för våran skull.

Har jag eller Har jag hittat rätt?

Söndagen kom och vackert, kyligt vårväder med den... Zombiemode var nästan som bortblåst och jag längtade efter frisk luft. Det gjorde vi alla tre.
Det resulterade i en alldeles supermysig f.m vid sjön. Fikaväska. Sandleksaker och strålande sol.

Dagen ringlade sig fram i maklig takt och vi avslutade i soffan med tända ljus, Wallander - Indrivaren och närhet!
(samt ett par krossade ben i karlns hand när det blev lite ... tufft...på tv´n) ;)

Har gett mig fan på att livet skall fixas nu och även fast det kommer motgång på motgång så går det framåt.
Babysteps. Jävligt små babysteps. Men framåt.
Så jag är övertygad om att det Kommer lösa sig. Jag vet bara inte när. Och hur -j ä v l a- lång tid det skall ta.
Vi fortsätter kämpa helt enkelt...

Myndigheter och övrigt patrask - Jag är redo och jag har slipat huggtänderna!

Men först drar jag och hämtar talibanen på dagis. Vi har ett litet mission att utföra idag berättade hon för mig i lördags.

"Mamma, på måndag... vet du vad vi skall göra då?
Nej, vadå? Skall vi något speciellt då?
Jaaa, mammaaa... På måndag skall vi ju plocka ut min bäbis i magen! Så att vi kan lämna honom på sjukhuset!

Men... varför skall vi lämna honom på sjukhuset då?
Men han bara skriker mamma. Och jag orkar faktiskt inte med bäbisar som bara skriker!


Joråsåatte...det är väl det vi har att stå i såhär mitt i det h*lvetes vädret som kom!

Och ni då? Jobb, sportlov, semester, gravid, trött, bråkig, lycklig?
Tell me!?


Kommentarer
Anonym

1256/1256........./Notorius T

2012-02-27 @ 14:55:08
Åsa

Är väldigt glad för din/eran skull... Du eller ni... verkar verkligen ha hittat rätt... Kramar till er!!

2012-02-27 @ 14:55:26
Din, din och kanske lite min.

Zombie dag kommer efter helnatt och sova på söndagen var ni värda. Tycka

Hittat rätt kan bara du ge svar på men jag tror mig ändå veta svaret på frågan i all enkelhet.

Solsken och gott sällskap i naturen är något man bara måste ta till vara och bevara i sinnet för regniga, snöiga och blaskiga dagar som garanterat kommer komma, bara se på idag.



Allt som värmer, t.ex. tights ;) gör livet lättare att klara av när motgångarna fortsätter att dyka upp som förkylningar på posten, bara hänga i och inte frysa kulorna av sig eller något annat i närheten av dessa som du brukar uttrycka dig.



Hoppas förlösningen går bra och att bebisen kommer trivas på sjukhuset ;)



Åsa: din/eran, du/ni? min, deras, våran eller vad ;)



kram på Talibanen och Elin

2012-02-27 @ 16:01:00
Hondjur

Notorius T: Icings? :0



Åsa: You have no Idea ;) Herregud, en man som till och med förstår mitt sömnbehov. Kan man annat än att älska karln? :)



Min, min och bara min och inte din:

Menar du kuken så har jag förfrusit den både en och tre gånger senaste åren. Det är därför den syns lite dåligt! ;) Du får leta bättre!



I övrigt så håller jag med - De där dagarna vid sjön ger kraft att orka skitdagarna. Som idag.

-kärlek-

2012-02-27 @ 20:02:02
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Marie

2012-02-28 @ 00:00:31
Marie



Jag tror minsann att finaste du har hittat rätt...men som sagts tidigare så är det bara du själv som kan veta det <3



Här är det jobb som gäller efter en veckas ledighet. Trevligt att komma tillbaka och träffa mina underbara arbetskamrater igen :) Tyvärr brottas jag med elaka herr Å (läs ångest) sen ett par dagar tillbaka och det är mindre trevligt. =(



Jag längtar efter vår och sommar, är onekligen trött på jämra kyla och nu när jag nattkissade hundarna började det dala ner snö från himlen :( Helt onödigt tycker jag!



kramar till min finaste E



2012-02-28 @ 00:05:20
URL: http://marieelisabet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0