Hen den där med de stora öronen...



"Hen är för vilsna själar och hippies."

Jag såg den här meningen någonstans på facebook imorse och jag kände återigen lite lätt att blodtrycket ökade.
Jag tycker det är en onödig hysteri. Jag hade inte ens tänkt att ge mig in i den här debatten. Jag förstår inte varför det skulle vara så fel att påvisa om människan i fråga har "dingel" eller "inåtgrej" mellan benen.

Jodå, jag tycker pojkar och flickor skall behandlas lika. Lika leksaker, alla kan ha samma kläder och alla kan ha samma jobb. 
Men varför i hela friden måste man skapa en sådan hysteri om det? Varför blir det så tabu att säga Han eller Hon?
Gör barnen könlösa för bövelen?! Nej, det är kanske inte det, det handlar om. Jag vet det. Men det känns lite så.

Men är inte han eller hon bara något beskrivande så att man oftast får en bättre bild av vem man pratar om?
Såsom hen i den GRÖNA tröjan, hen med de STORA öronen...
Vi använder han och hon i ett beskrivande syfte ... och jag förstår inte varför det är så jädra fel?

Nej... låt pojkar vara pojkar och flickor vara flickor. Låt flickor leka med bilar och ha hängslebyxor och killar ha klänningar. Om de vill. Men släpp på hysterin!
De är barn, pojkar, flickor, individer, människor.
De de skall dömas ut i från är väl sina förutsättningar och sin person? Så är det väl för alla?
Försvåra inte saker så in i bomben!

Nej, det här blev mastigt nu på morgonen. Jag är egentligen inte ens vaken. Jag ber om ursäkt för eventuellt svammel!
Men: Hur står NI i Hen-debatten?
...HEN...?!


Kommentarer
Illern

Håller med dej, all denna hysteri är endast för människor med dålig självbild och en enorm osäkerhet på sin egen roll i livet. Jag var ett barn, en han, en kille och förhoppningsvis numera en man, ja var inte en könslös varelse, en hen, en symbiot eller något annat.

2012-03-21 @ 20:17:54
Maria

Håller med dig Elin till hundra procent, kunde inte sagt det bättre själv!

2012-03-22 @ 20:34:56
Marie

Jag håller med dig helt och fullt!!!!



Jag behöver inte säga mer för du har redan sagt allt jag tycker :)

2012-03-22 @ 22:29:25
URL: http://marieelisabet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0