Jag blev barnlös...



Morgon. Tvättmaskinen och diskmaskinen överröstar de små tysta, trötta rösterna i hjärnan.
Vakna nu, Elin. Det är morgon. Det är fredag.

Alldeles otippat blev man dessutom barnlös i helgen. Det var en mormor som tydligen ville ha sitt barnbarn i helgen. Ingen är lyckligare än lille skrot som tjatat som en tok hela veckan.

-"Mamma, jag och mormor måste handla. Mamma, när kommer mormor. Mamma, mamma, maaaaammmaaaaa.... är det fredaaag nuuuuu? -Mammaaaaa..tror du mormor har köpt "lomper" som jag kan doppa i mitt te? Mamma, vi har glömt att ringa mormor. Då har hon inte kommit ihåg att handla det... Maaaaaaaaammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!"

Ungefär så har det låtit hela veckan. Min lilla fina skatt. Hon börjar bli så stor. Jag kan inte förstå.
Det är väl för bövelen inte så länge sedan hon låg och somnade mot mitt bröst och jag snusade bäbisdoft? Eller? Är det, det?
Snart 4 år blir hon nu min lille skrot. Alldeles tokigt!
(tur att hon har en mamma som bara blir yngre!)

Skall passa på att fylla sömnkontot i helgen. Bigtime tänkte jag. Fi fan, så den där pollen tär på tröttheten. Och då snackar vi inte om huvudvärken som härjat i två veckor. En lobotomi hade suttit fint just nu!

Men vi skall ju inte ta i så vi spricker. Larmet ringer klockan 06,00 imorgon. Hej, jobb. Hej, pengar. Hejdå, sovmorgon. Pluset med att börja så tidigt är att man slutar redan klockan 15.00 och hinner spendera kvalitetstid med karln och kanske strosa lite på stan! Det ser vi fram emot.
Man får lixom passa på att göra så mycket som möjligt ut av tiden när han är borta hela veckan.

Antar det är dags att hoppa ur myskläderna. Se lite presentabel ut. Låtsas att man är pigg och fräsch och allt det där. Det känns nog mer motiverat allting då. Tror ni inte?

Och imorgon är det Melodifestival - fi fasen så gammal jag blivit. Fi fasen så kul det skall bli!
Heja Torsten!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0