när jag skriver sådana där ord som "föräldrafika" så känner jag mig så jävla vuxen!



...Talibanen in person...

Måndag blev natt till tisdag och det vankas snart jobb. 
7 timmar innan det bär av till föräldrafika på dagis. 
(och när jag skriver sådana där ord som "föräldrafika" så känner jag mig så jävla vuxen!)

Ok, ok.. Jag känner mig inte bara vuxen. Jag känner mig lite missanpassad oxå. Ni vet ju alla hur det går till när Elin är med i de här sociala tillställningarna lixom...

Vi minns väl alla -födelsedagskalaset- ... Ni vet det där när vi blev serverade sallad och kyckling och jag trodde jag skulle vara tvungen att sätta mig och göra det där tjejer egentligen inte gör i en buske! 
Hej och hå som magen skrek. 
Den piercade mamman med knulltofs, trasiga jeans och en jävligt kass mage.. Det är jag det!
Så ja, föräldrafika var det imorgon ja. Undrar om jag kanske helt enkelt skall behålla jobbkläderna på?

(men om det nu skall sägas så gick det skitmycket bättre på kalas nummer två!!)

Ja ja, man är kanske inte perfekt... Men det är ju ingen annan heller. Till trots för polerade ytor, spetsklänningar och fina bilar. 
Allt är inte så jävla perfekt. Jag är tacksam för det. Makes me feel more mänsklig och allt det där!

Jag kom av mig tror jag... Skulle egentligen berätta att talibanen fått hem sin nya säng idag och att det nya soffbordet är på plats. 
Sheisse, så fint det blev. 
Ungen är tokglad... och jag med henne. Speciellt eftersom ungen brakade rakt igenom sin gamla säng idag...
Snackar vi timing eller snackar vi timing?
Så tack älskling för att du stressade arslet av dig innan du åkte ikväll! Guld värt!

That leaves us too ... vad skall man nu köpa till ungen i födelsedagspresent?
För det kan väl inte vara så att hon by any chance önskar sig något annat än en säng? :)
Lexikon? Städsaker? Schack? Klädnypor, träskor?
Det tål att tänkas på ... Men nu är det banne mig inte långt kvar. Lite mer än en månad så fyller skrothögen hela fyra år.
Min stora, kloka, känsliga, vackra, lilla flicka!

...Jag önskar jag kunde ge dig världen...


Dags att ta sig till sängen. Räta ut sig i horistontalläge ett tag. Det känns som att man behöver vila inför kommande vecka...
Mig veterligen så står det lite smågrejer på agendan...

En möjlig sleepover, piknick i slottskogen, spelkväll och födelsedagsfirande ...
Håhå, jaja... Det är tur man inte är gammal som jag brukar säga!

Godnatt mina vänner... vi hörs imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0