En pool, lite lammkött och vita skinkor i Ghettot!

 
 

Den första dagen jag väljer att berätta om är av egentligen ingen anledning alls. Jag sitter mest och tittar igenom gamla kort och hittade den här bilden. 

Det var en varm sommarkväll som blev till sommarnatt. Skratten ekade i betongghettot och stämning var sådär fin.
Vi hade haft ett poolparty hos en bekant och vi var alla något runda under fötterna. Vissa mer, vissa mindre. 
Av någon anledning kan jag ha varit en av de som var lite mer rund under fötterna...(?!)
 
Det skålades,drack och badades. Några visade rumpan och sjöng medan vissa bara satt alldeles lugnt och fint och drack sina drinkar. 
Sådär som det är på fester helt enkelt. 
Every party has a monkey eller vad det nu heter?! :) 
 
När kvällen blev natt och klockan blev mycket blev stämningen sådär kärleksfull som den kan bli när folk har druckit för mycket sprit och man vill berätta för hela världen att man älskar de. Eller så vill man helt enkelt bara ligga. Det förekommer ju oxå ibland.
Man kan säga att så var fallet här.

Out of the blue dök det upp ett litet lammkött. Hur mycket lammkött tror jag inte jag visste då. Då hade jag nog inte tagit med honom hem. Tant som jag var redan då.
Men lustarna föll på och vi skulle ta oss hem. Från poolpartyt och hem till mig var det inte så långt... kanske fem minuter att gå. Kanske tio med den något vingliga gången. 

Upp ur poolen kom vi ... det fanns bara ett litet problem - Mina kläder förrutom mina trosor (av den där lilla modellen ni vet :o) och min munkjacka! (thank god) hade resten försvunnit. Och gud, som vi letade. Tills vi gav fan och tänkte att - här blir det ju inga barn gjorda!
Och vad gör man i det läget? Man är full, desperat och ...lysten och har en 19-åring i handen. 
Jo, man skiter i vilket och går. 
Med kritvita skinkor och grogg. Så vandrar man. Igenom ett nattsvart ghetto. 

Vi tackar gud för att det var mörkt. Och för att det inte var många ute. 
Det tog ett par år innan jag kunde skratta åt historien. Har skämts ganska fint måste jag erkänna. 
Men vad gör väl det här om hundra år? 

Och jag frågade minsann värdinnan om det var barnarov om jag tog med lammköttet hem. Det var det inte, sade hon!
Så min plikt som mogen tant var gjord där helt enkelt. 

Natten blev fin och kläderna hittades ett par dagar senare under locket på en stängd grill.... ! :)

Så ....Era bästa fylleminnen please? Eller så hakar ni helt enkelt på Apan´s femtiodagars Challenge! :)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0