Och med ett paket frusen potatisgratäng på kinden somnade jag...

 
Plötsligt sade det pang och dog i munnen på mig. Smärtan. Jävlar. S.M.Ä.R.T.A.N!
Jag kallsvettades, kräktes, svimmade och lite till samtidigt. 
Eller nej, ok.. kanske inte. Jag vankade mest.. fram och tillbaka ... med ett döendes djur vilda panik i ögonen. 
Dödsångesten. 
 
För fy för bövelen vad ont det gjorde... Någon matbit hade lyckats kila sig in i den trasiga tanden och stött till nerven. Pulserade i hela jäfla hjärnan. 
Tack gode gud att karln faktiskt hade tandläkartid 4 timmar senare. Jag fick hans tid. 
Amen, tack och bock. 
Jag hade inte överlevt. 

Efter x antal smärtstillande och en citodon dog jag på sängen. Med ett paket frusen potatisgratäng på kinden. 
Hurra för frysmat!
När jag vaknade kände jag mig totalt nerdrogad. Tack och lov för det kanske. Jag var lite mer foglig att få iväg till tandläkaren då. 
 
 
Karln körde ner mig. Följde mig till dörren. Sedan berättade han att han stått kvar utanför och väntat med. För att se att jag inte rymde. Jag vet inte... Jag undrar om han känner mig.. eller om han bara är paranoid? 
Tåls att tänkas på... 
Han nämnde något om att jag rymde och vägrade sist jag var på Gyn men jag vet inte riktigt vad han pratar om...-host-
 
Nu är det iallafall gjort... En påbörjad rotfyllning. Round two nästa fredag. Tack så mycket! 
 
Som om inte det var nog hämtade vi en febrig lillskrutt från dagis idag med... 
En olycka kommer sällan ensam... 

Nu: kvällsmat alá mera smärtstillande... Imorgon är jag nog smärtfri. Ja, så är det nog! 
 
Godnatt - från katastroflägret...


Kommentarer
Joanna

Åhå, rotfyllning du med? Jag blev "klar" med min i måndags.. Inte ofta man hinner göra av med 4000 kr före kl åtta en måndagmorgon, man jag kunde visst :)
Nu har jag "bara" en rotfyllning kvar att göra, och ett litet hål att laga. Sen är jag tydligen klart hos käftis!!! Hallelulja!

Kraaaaam

Svar: Ja, det är fantastiskt vad billigt det är ..NOT! ;) Men skönt att vara av med skiten! Har du förresten sådan där tandförsäkring??
Kraaam!
Om Hondjuret

2012-09-05 @ 09:23:06
URL: http://www.frumittilivet.blogg.se
Joanna

Näe, jag har ingen tandförsäkring. Hade för mycket fel som behövde åtgärdas så jag fick inte skaffa nån :P Snäll dom är va?!

Kraam

Svar: Haha. Antar att det blir samma för mig. Huvaligen! :S
Om Hondjuret

2012-09-05 @ 15:18:56
URL: http://www.frumittilivet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0