Poseidon - Ni vet när jag och min 2-åring var hemlösa ett par månader...?

Första måndagen i september. 
Jag skiter fortfarande knäck varje gång det där jäfla flyglarmet går. Låter så vansinnigt högt.
Kan det verkligen vara nödvändigt?
 
Besiktningen av lägenheten är avklarad. Ännu en skitgubbe från skitföretaget Poseidon
Vad tittar de på? Jo, självfallet vad jag -kan- ha förstört. 
Jodå, absolut skall de kika på det. Det är en självklarhet vid en besiktning. Men att de inte ens kan bemöda sig med att kommentera min kommentar om att jag levt med svartmögel i badrummet i sju år. Det är väl ingen fara?
Att hela badrumsväggen är rutten och i färd med att ge vika? Det spelar väl ingen roll. 
Jag har ju faktiskt lite avskavda fläckar på tapeten i vardagsrummet och DET måste åtgärdas. DET kan komma mig att kosta pengar. 

Men alltså, vad i hela friden är problemet? Hur vore det med att hålla era löften Poseidon? Detta lovade ni faktiskt att fixa när jag flyttade in för 7 år sedan. Sedan skulle ni fixa det för två år sedan... Efter mordbranden i lägenheten under. 
Ni vet när jag och min 2-åring var hemlösa ett par månader. Jag betalade hyra till Er även under de månaderna! Rember? Vi skulle fixa det i efterhand hette det då! 
Är inte DET viktigt? 
 
Seriöst... jag förstår verkligen inte. Jag förstår inte alls! 
Det jag däremot förstår är all kritik de får. All kritik för bristande service och engagemang. Det förstår jag till fullo. 
Detta är något av det värre jag varit med om! 
Att äntligen kunna slippa detta skitföretag skall bli mig ett sant nöje!
 
Mitt blodtryck är aningens högt just nu. Lite för mycket skit i skallen. 
Jag skall hämta talibanen, kramas lite, andas lite frisk luft och kanske packa en låda till. 
 
-morr-
 

 
...Tur att man i alla fall har världens finaste lillskrot att snusa i nacken...
 
 


Kommentarer
Achilles

haha Bara för det skall jag ta några bilder och lägga u7pp som Mr Handyman på sidan. Det där med svartmögel käånner jag igen från Helsingborgshem som ändå höjde vår hyra. Men enligt dem är det hudavlagringar och tvållrester som sitter fast i kaklet....Ja just det ja ! Så Fuck snikna hyresföretag

2012-09-03 @ 16:22:18
URL: http://achillesblogg.se
News Today

Hi terrific blog! Does running a blog like this require
a large amount of work? I've absolutely no knowledge of programming however I was hoping to start my
own blog soon. Anyway, should you have any ideas
or tips for new blog owners please share. I understand this is off subject however I simply had to ask.
Appreciate it!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0