John Blund kom med sömnglitter...






Jag föll tillbaka till ett gammalt flickrum i ett vitt hus med bruna knutar.
Jag hade tapeter med blå/rosa, magisk tapet och en sådan där dyr, ståtlig "lejonfotölj" i hallen.
På den tiden hade vi öppen spis, kattungar och keybord som pappa alltid spelade på innan läggdax.
En gång i veckan bakade mamma frallor som smälte i munnen och vi kollade på "McGyver" eller kanske om det var "Poirot".

Ute fanns det huggorm och paddor som vi kysste jag och J. Vi hoppades väl på prinsar.
Min har fortfarande inte kommit.
Och på kiosken kunde vi köpa sura godisar för 3 kronor och två av dom där röda sakerna. Dom bakom kassan förstod och tyckte bara det var normalt.
(Nu anses det vara lika dumt som att komma till systemet och säga: Hej, jag vill ha en sådan där med skruvkork på)

Påskliljorna var gulare när man var liten och jag har än idag inte skådat något vackrare än när kvällssolen sken in genom våra vardagsrumsfönster och speglade sig i prismorna i kristall-kronan.
Barnalycka!

Jag tar med mig känslan av trygghet och magi och försvinner till sängs nu.
Smärtan efter tandläkarbesöket är olidlig och drar mig tillbaka till verkligheten.

Men vi hörs imorgon mina vänner, vi hörs.
Det gör vi ju faktiskt Alltid! Godnatt!


Kommentarer
Joanna

Ja, det verkar gå i perioder. Han åt vällingen till sist igår, men han ville ha den då den var KALL, iuuh. Förut skulle han ha den jättevarm, nästan så man brännde sig, inte riktigt men nästan. Och nu verkar han vilja ha den kall, min lilla knasboll! hehe.

Men ikväll ska jag prova ge honom någon kvällsfika istället, och se vad han tycker om det. Och sen blir det oftast att vi äter middag runt kl 17. Och då är han inte så hungrig vid kl 19 då han somnar. Så vi får väl försöka lägga middagen lite tidigare också kanske. Detta eviga pusslande :P



Mår lite bättre idag, meeen har jävulskt ont i när jag andas. Var till vårdcentralen igår, och fick ju dra djuuuupa andetag när dom skulle lyssna på lungorna, och sen dess har jag jätteont. Bajs också. Men det blir väl bättre. Halsen är iaf bättre idag :)



Hoppas allt är bra med er sötnos!

*kramar massa på*

2010-09-08 @ 08:53:14
URL: http://www.Kiikop.bloggplatsen.se
ina-bina

Jo... det är väldigt vackert. Och mysigt. Och fint att gå där och grubbla över alla minnen man har fastkilade längs den där landsvägen :)



Det är okej med mig, men det kännas att det börjar bli höst. Hur mår fina?



Kram på er!

2010-09-11 @ 09:16:40
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0