Day 03 – A song that makes you happy...




Roky Erikson - I walked with a Zombie

Från dag ett har denna låten gjort mig glad. Det är något med att den är så trallvänlig. Eller så är det för alla minnen som ligger i den.
Alla hemmafester vi hade i Strömstad.

Sedan får den mig att tänka på en bok jag läst otaliga gånger... och självklart bara därför inte kommer ihåg namnet på. Ja, jag är hopplös på namn. Jag är medveten om det.
Det var i alla fall den boken där namnet på dotra kom till. Om Dotra hade haft snopp det vill säga. Jag var ju faktiskt övertygad om det i nio månader.
Aldrig varit så säker på någonting i hela mitt liv faktiskt.

Hon gick under arbetsnamnet "Tarzan" i nio månader. När hon var färdigkläckt skulle hon heta Nathaniel.
Tro min förvåning när personalen på BB sade att det var en flicka.
Min spontana fråga var: Men var är snoppen då?
Svårt det där med att vara nyförlöst och inte helt med!

Men som mitt -underbara- ex sade för ett tag sedan:
"Men Elin, det vet du väl. Du har ju aldrig haft rätt om någonting!"

Så, så var det med det. Jag borde vetat att det var en tjej helt enkelt! :)

Oh well.. Låten är fantastisk och ger en jävla feelgood känsla!
Njut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0