Trotsungen vs Prinsessan

bild från sommaren -2010 - tagen av Tezz


Ungen började trotsa imorse och jag frågade lite uppgivet om hon var mitt lilla troll varpå skrothögen svarar: -Nej, mamma. Jag är din stjärna!

Kan man göra annat än att smälta? Jag kan det då inte. Jädra unge att ständigt tvinna sin mamma runt lillfingret. Hon är redan nu, innan 3 års ålder bättre på att manipulera än vad jag någonsin kommer bli!
Grattis, älskade unge. Jag vet du kommer nå långt här i livet!

Vi skall inte ens prata om det nya tricket. Det där som kommer när hon verkligen, verkligen vill något...
När hon lägger huvudet på sné och blaffrar med dom där vansinnigt långa, vackra ögonfransarna som jag inte kan förstå vart dom kommer ifrån och säger:
-Mamma, jag älskar dig så mycket. Mest i världen! Jag är din prinsessa!"

Jag undrar om det kan vara så att ungen fått nyss om att hon är förjävla söt och att hon spelar lite på det? Att hon -möjligtvis- utnyttjar det lite. Kan det vara så? :)

Oh well... Snart är hon väl en odräglig tonåring som jag kan få lov att låsa in. Vi tar igen det då...
Hon kör med mig nu, men hämnden är ljuv ;))

Min älskade lilla vackra unge. Vad vansinnigt tomt och hemskt livet skulle varit utan henne!



Kommentarer
Tina på aftonbladet

vilken underbar liten unge du har. jag ler när jag läser om henne.



Min lilla prinsessa åker över till usa snart för att gå på college i två år, hur ska jag stå ut?

2011-05-18 @ 21:38:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0