Lusselelle...Lussebulle... :)


13:e december.
Luciadagen. Förväntningar. Glitter. Glögg. Pepparkakor. Ljus...Allt som hör Lucia till.
I alla fall om man bortser från regnet och stormen. Den passade inte alls in. Fy för bövelen så kallt.
Tack och lov hade pedagogerna tagit sitt förnuft till fånga och insett att det faktiskt inte gick att ha barnen ute utan hade firandet inomhus istället.
Thänk god för det säger vi då!

Ungen var pepparkaka i år. Söt som socker var hon!
Hon var den enda som -hjälpte- fröken "dirigera" under sångerna .. inte helt otippat. Lilla Fröken Spex!

Min var även den ende som klädde av sig under sångstunden.
Är jag förvånad?
Som året innan var det min lilla skrothög som fick uppmärksamheten. Igen. Hon är bra på det min lilla! Och ack, så söt :)

Det var till skillnad från året innan fler än typ tre föräldrar och det är ju trevligt. Att föräldrarna engagerar sig lite. Det är väl inte direkt jättevanligt när det kommer till de lite mer "mångkulturella" förskolerna att engagemanget är så stort. Tyvärr.
Det är synd. Det är ju för barnens skull. Och oavsett religion så är det ju en fin tradition. Något som barnen uppskattar. Är det då rätt att neka dom det firandet? Gemenskapen?
Jag tycker inte det!

Mysigt var det i alla fall och det var en trött, lycklig och Stolt liten tjej jag nattade ikväll...

Och tänka sig.. efter ett par veckors tragglande sjöng hon faktiskt: Lusselelle, lusselelle.... Istället för:
Lussebulle,lussebulle ;))

Hur har Eran lucia varit?
Inne, ute,var det många föräldrar som var med?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0