Definiera vänskap?



good bye friendster



Jag sitter här och försöker definiera vänskap och kommer fram till att det är så jävla svårt. Rättare sagt: Vissa vänskap är enkla och okomplicerade medan andra är en jävla svår balansgång. Just nu vet jag varken ut eller in.
Men jag tror och hoppas jag gör rätt. Jag tror det.

Jag har en vän. Jag vet inte riktigt vad jag kan kalla det längre för det har flutit så in i helvete mycket smutsigt vatten under broarna sista åren.
Hon har funnits för mig, precis såsom jag har funnits för henne. Sena nätter, tidiga morgnar. In good and in bad.
På senare tiden jävligt mycket bad.
...We always have our memories...

Jag har försökt att finnas det här sista året. När den här människan gått från den ena krisen till den andra. Från svält, till självmordsförsök till raseriutbrott.
Men jag undrar lite: Vad i hela jävla friden kan jag göra när människan nekar till hjälp? När det endast är her way or the highway?
Att jag skall sitta och se på att hon förstör sitt eget och andras liv. Maktlös.


Det gör så jävla ont att se hur hon bryter ner sig själv i bitar som jag inte har en chans att limma. Någonsin.

Jag har mitt eget private hell och Mr.Karma som sparkar mig i bröstkorgen varje dag. Som jag varje morgon försöker lyfta på så att jag ens kommer upp ur sängen. Jag har min lilla människa som kräver sitt och jag har ett jobb att sköta. Deltid i alla fall.
Är det då så att jag måste finnas varje gång det kommer "kris-samtal"? Natt och dag. Jag förstår faktiskt inte vart jag skall finna energin.
När jag inte får en syl i vädret, när människan inte lyssnar. När det i slutändan alltid är Jag som skall dra åt helvete, när det är jag som är boven, den svartsjuke, den som aldrig ställer upp.


-Jag är lessen X. Men det är nog nu. Jag har försökt. Men det finns ingen tillit kvar. Det är bara tomma ord.
Jag är bara en bricka i ett spel. Någon att ringa när det krisar och du måste spy ur dig din galla. Att du ringde idag och sade att det mitt fel att du kommer ta livet av dig och sedan klickar mig. Det är inte ok.
Det är Inte vänskap för mig! Det spelar ingen roll hur sjuk du är. Jag orkar inte mer.

-Förlåt X. Jag trodde vi kunde klara av det. Men det går inte! Jag hoppas du blir frisk snart, jag hoppas du får den hjälp du behöver. Någonstans! Jag hoppas verkligen det!
Jag älskade dig. Den du var.
Den du är nu, den människan känner jag inte.
Jag hoppas du hittar dig själv.
♥"-


Kanske gör jag fel? Kanske är jag en dålig vän? Kanske borde jag försökt mer. Men jag har inte mer kraft.
Jag vet inte om jag gör åt helvete fel och sviker. Det är ett fruktansvärt svårt beslut helt enkelt!
Men det måste göras .. det är gjort ..

Hur Fan definierar NI vänskap? Hur gör man?


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2f1pWjnfQjk


Kommentarer
Ann

Vänskap är att inte driva sina vänner till vansinnes brant, det är att respektera sina vänners mående och inte lämpa över mer än dom orkar bära.

Vänskap är att finnas till för dom som vill ha hjälp till självhjälp, inte för dom som vill vara offer.

Vänskap är att inte använda sina vänner som soptunnor att ösa sin skit i.

2011-02-02 @ 18:35:40
Livsvandrare

Vänskap, är att likna med varannandans.. ett bjudande och givande, ett sätt att fylla och bli fylld -med energi. Ibland tömd också, men inte som regel, utan ett undantag från den regeln och definitivt inget varannavara på det sättet..

När man känner sin illa tuggad, nyttjad och sedan utspottad, är det en energitjuv i farten och de är sällan vänligt inställda eller generöst lagda...

Gå... på din känsla inom. Gå, tillbaka till Gå, men utan att passera energitjuvstationen. Gå, för att börja vandra energiad av lilla istället.. ett mycket klokare val, som du ju redan valt.. Bra. Mycket bra. Kram

2011-02-02 @ 21:38:28
Lina

Ja, just det. Duschmunstycket kostar 189 kr hos oss. Tror jag det var :) Perfekt när ungarna duschar! Mys när en annan gör det också ;) erkänner



kram till världens bästa Elin!

2011-02-03 @ 08:10:36
URL: http://ninninusens.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0