Födelsedagsfika och ett dränkt barn!



Lilla Collin blev 4 år idag och vi var bjudna på födelsedagsfika med mat och tårta! Nu hade vi precis ätit mat och tårta äter jag inte.. Men Sanna som egentligen inte får lov att äta tårta p.g.a grädde och allt blev toklycklig över sin lilla, lilla bit. :)
Sång och paket blev det såklart oxå!

Sanna och Collin har nog fått en liten "syskonrelation" senaste halvåret efter allt intensivt lekande. Dom leker fantastiskt bra och bråkar ytterst sällan. Fina barnen.

Och varje, varje kväll går Sanna fram till fönstret i sovrummet och vinkar godnatt till Collin, hans två bröder och andra bästisen Moa.
Älskade sötnöt!
Trots att vi egentligen "bara" är två i "familjen" så är den på något vis ganska stor endå..
Men oh well...


Mindre sött var när vi kom hem...
Nej, jag brukar inte lämna henne när hon äter men jag skulle lixom bara springa och hämta tvätten eftersom jag har torkstället i vardagsrummet vid bordet.
Trodde jag ja... !! I det jag öppnar dörren till tvättmaskinen hör jag ett illvrål. Jag tror ju självklart ungen är döende, kastar mig mot dörren och in i vardagsrummet..

Där sitter ungen med yoghurt över hela huvudet, droppandes ner på kläder och golv!
Inte nog med det.. Hon skrattar när hon ser mig!

Hade jag inte blivit så vansinnigt trött eftersom hon var nyduschad hade jag kanske skrattat och hämtat kameran. Men det gjorde jag inte. Jag blev väldigt muttrig, bar in ungen i duschen och berättade ännu en gång att man: INTE får leka med maten!!
Giv mig kraft!

Nu i efterhand skrattar jag. Men inte så hon hör. Jag ger henne faktiskt inte det. Men det såg faktiskt hemskt roligt ut!

Dränkt katt ungefär! :)

Det är natten nu. Imorgon är det vardag igen. Dagis! Måste komma ihåg att ställa klockan!

Sov gott mina fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0