Mor och Dotter dag <3




Det var alldeles för länge sedan vi hade en riktig mor och dotter dag.
Kanske kan det tyckas att vi egentligen har det varje dag eftersom det bara är -vi- i våran lilla familj men vissa dagar är mer speciella än andra!

Så idag gjorde vi allt det där som Liten älskar.
Vi köpte korv och bubbelvatten i Angered, vi åkte spårvagn till stan. Vi kikade på grävmaskiner och traktorer, vi strosade runt i Haga och vi avslutade med att äta mat på "Ching Palace" (som resten av Göteborgs befolkning) inne i stan!
Kinamat! ♥

Nyförv? Jodå. Två diadem, en plånbok (min första på två år) och armband till liten!
Guldkant på tillvaron och allt det där ni vet! :)

Terroristen skötte sig exemplariskt och jag behövde knappt skämmas alls!
I alla fall om man bortser från när hon frågade expediten på "Kawaii" om hon hade pengar till tuggummiapparaten eftersom jag inte hade mynt.
Dumt av mig.

Eller när hon satt på spårvagnen och sjöng: - Jag har fått en lillebror!
Utöver det gick det strålande!

En vansinnigt fin e.m helt enkelt!




Kommentarer
Tina

ha ha ha, jag gillar den sista kommentaren från henne om att hon fått en lillebror.

Min äldsta var 2 när han skulle få småsyskon och han gick omkring och sa "jag ska få en svart lillebror" hmpf?!

senare gick han omkring och sa "lillebror jönsson, pappa johansson och mamma lundin" trots att vi alla hade samma efternamn.

ungar är för roliga.

2011-07-26 @ 12:25:01
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
Tina

jag ska kanske tillägga att ingen av oss är svart, vi är alla väldans vita skandinaver.



Jag har haft det lite gungit de senaste veckorna, svågerns bortgång och stressen med tösens student och allt fixande inför hennes flytt till USA. Men jag kommer igen förr eller senare. I grunden är man alltid densamma oavsett vilka toppar och dalar som huserar i ens närhet

2011-07-26 @ 16:37:04
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0