Barnakuten vs hjärnskakning



Det måste vara en första gång för allt antar jag...
I torsdags hände en sakerna jag fasat för sedan Liten började gå. Hon ramlade. Så riktigt j*vla illa!

Pang, med bakhuvudet rakt i asfalten. Liten var helt borta. Man såg stjärnorna snurra och ögonen som rullade i huvudet på henne.
Hon pratade inte på nästan två timmar.. Efter ca 45 min somnade hon. Klarade inte hålla sig vaken längre.

Skräck! Riktig jävla skräck var det! Knappt nåbar var hon!
Tack o lov fick jag tag i J och T som körde in oss till Barnakuten på Östra sjukhuset.
Vilken fantastisk personal måste jag säga!

Allt gick relativt fort och smidigt och när vi väl kom dit började Liten piggna på sig. Back to normal typ. Förrutom tröttheten. Hästdos med Alvedon. Nevrologiska tester. Känna på skallbenet..
Allt var normalt. Tack och lov.

Hjärnskakning blev domen. En lätt sådan.
Ordination: Vila i helgen. Dagis på måndag.

Ibland har man tur. Det kunde gått mycket värre. Min älskade unge!
Och så vansinnigt duktig. Inte ett gnäll. Inte ett pip hos doktorn. Bara glad och snäll. Trots den sena timmen som det han bli.

Nu leker och härjar hon som vanligt igen. Ingen fara alls. Bulan är såklart kvar.. vilket den nog kommer vara ett tag.. men så länge den inte plågar henne är det ingen fara.

Nu blir det hockeyhjälm och rulla in ungen i madrass när hon går ut framöver! :)


Kommentarer
hanna

ååh fy va hemskt!!!:( något jag också fasar för! fasar för allt hemskt som kan hända.. disa har haft 2 fliser och bara de va helt fruktansvärt!

2011-05-14 @ 23:04:38
URL: http://disfis.blogg.se/
Jen

Lilla lilla gullrumpan! Vilken tur ni hade att det gick så bra. (fasar vid tanken på vad som kunde hänt) :0

Ta hand om er! Puss

Ps. ta gärna en bild på madrasskakan. ;)

2011-05-16 @ 18:30:16
URL: http://pansky.blogg.se/
tina på aftonbladet

Vilken hemsk upplevelse, finns definitivt inget värre än se sina barn skada sig.



Aftonbladet ska lägga ned bloggen, jag vet inte än om jag fortsätter att blogga eller inte. När jag vet hur jag gör kommer jag att höra av mig, vill inte förlora kontakten med dig.

Har precis fått tillbaka datorn efter att ha haft den på service.



KRAM

2011-05-18 @ 21:34:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0