Sjöfartsmuseet...





Det har varit ganska tomt på utflyktsfronten ett tag. Av olika anledningar. Men nu fick vi i alla fall finally tummen ur och ringde M och hennes lilla Isabella och tog oss till "Sjöfartsmuseet" vid Majorna här i Göteborg!

Efter en lång men lugn spårvagnsresa, korvstopp och godis paus kom vi fram till slutdestionationen!
Superkul var det. Barnen var -sjövilda-! Dom hoppade, dansade, skuttade, sjöng, tittade på båtar, lekte och myste!

Våning 2 och 3 var fyllda med olika skepp och gamla antikviteter. Spännande att gå och titta på för oss vuxna men blev nog lite tråkigt i längden för de små. I varje fall innan vi kom till lekrummet. Och det gungande skeppet man kan sitta i .. Herrejesus... Mamman var grön i ansiktet när talibanen var klar. Vilket var efter två minuter. Hon fick panik min lilla goding. Jag förstår. Jag stog nämligen bara på trappen och blev alldeles skakig och dan! :)

Men något annat var det när vi kom ner till första våningen och akvariumen! Oj, vilka stora ögon och glada utrop! Vilken lycka!
Alla dessa vackra, stora, små, fula och söta fiskar och krabbor. Maneter och en del annat! Dom var lyriska våra små! Mammorna med. Ett tag. Tills jag såg en fulare variant av -hajen-. Då skrek jag och sprang till akvariefiskarna och lämnade M med barnen! 
Havskatt tror jag dom hette. Stora, fula, gråsvarta monster som säkert hade huggt av mig hela handen och mer därtill om man bara hade kunnat ta sig ur! Hua! 

Avslutade dagen med fika och promenad i ströregnet innan vi satte oss på 9:an hem till Ghettot igen! Det var en fin dag!
Ett ställe att rekomendera om ni är i Göteborg det vill säga!

Så himla fint att det är gratis för alla -oss- under 25 med! ;)

(jaja, ok.. min näsa växer lite nu.. men jag såg väl ung ut eller nå´t) ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0